Парламентът създаде Държавна агенция "Електронно управление".
Новата структура ще работи по развитието на електронното управление и ще сътрудничи с институции и компетентни органи на държавите от ЕС, както и с международни организации, решиха депутатите, които приеха на първо четене промени в Закона за електронното управление, предложени от МС.
Структурата и бюджетът на Агенцията ще бъдат определени от правителството. То ще избере и председателя на новия орган, решиха депутатите.
Шефът на Агенцията ще трябва да бъде човек с най-малко петгодишен опит в управлението и координирането на проекти в сферата на информационните технологии и електронното управление, както и да има завършено висше образование.
До десет дни след избирането си той ще трябва да публикува на интернет страницата на агенцията визията си за развитие на електронното управление и концепция за приемственост и устойчивост на държавната политика в тази сфера.
В обсега на новата агенция ще бъдат включени електронните удостоверителни услуги, електронната идентификация, мрежовата и информационната сигурност, инфраструктурата за пространствена информация.
Председателят ще трябва да разработи и да предложи за приемане от Министерския съвет проекти на нормативни актове в областта на електронното управление. Той ще разработва и предлага за приемане от правителството Стратегия за развитие на електронното управление в България, ще одобрява секторните стратегии в тази област, ще утвърждава и контролира изпълнението на плановете за реализацията им.