fallback

Huawei и Leica искат да спасят мобилната фотография

Фотографската система на новия Huawei P9 е проектирана съвместно от двете компании, флагманът е предизвикателство към Apple и Samsung

21:03 | 06.04.16 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Представянето на Huawei P9 в Лондон. Снимка: Getty Images News

Huawei Technologies Co. представи в сряда последния си топ модел смартфон, с което китайската технологична компания осъществи най-сериозния си набег на все още доминирания от Apple Inc. и Samsung Electronics Co. пазар на устройства от високия клас.

При самото представяне на апарата Huawei P9 на събитие в Лондон Huawei ясно заяви, че продуктът е предназначен да оспори господството на Apple и Samsung, пише Wall Street Journal. По време на презентацията на главния изпълнителен директор Ручард Ю на екрана зад него се показваше сравнение на P9 с iPhone 6s на Apple и Samsung Galaxy S7 по редица ключови характеристики.

Huawei P9 е създаден в партньорство с Leica и има двойна камера – RBG за цветни снимки и монохромна за черно-бели, която трябва да подчертае детайлите в кадрите. 

Фотографската система на смартфона е проектирана съвместно от двете компании и съчетава най-добрия в своя клас хардуер и софтуер, от оптични лещи, през сензори, до алгоритми за обработка на изображението, давайки възможност на потребителите да заснемат снимки с най-високо качество, пише в изявлението на компанията.

Потребителите могат да избират между три режима на снимане в зависимост от личните предпочитания: „Стандартен“, „Ярки цветове“ и „Гладки цветове“. P9 подпомага фокусирането на камерата с помощта на три методологии – лазер, калкулация на дълбочината и контраст – и автоматично избира тази, която ще постигне най-добрия резултат във всяка една обстановка.

С 5.2 -инчов дисплей P9 притежава новия Kirin 955 2.5G Hz 64-bit ARM процесор, както и 3,000 mAh батерия.

 

Моделът защитава личната информация на потребителите с помощта на биометрична технология за пръстови отпечатъци на Huawei.

 

Принципът на двойната камера не е нов. Така например тайванският производител HTC заложи на такава технология при своя One M8, който обаче не успя да се наложи. Очакваният скоро на пазарите LG G5 има претенциите да се представи по-добре - освен главната 16-мегапикселова камера има и втора леща с 8-мегапикселов сензор. Това позволява снимане на кадри с до 135 градуса при стандарт от 75 градуса. 

Заедно с Huawei P9 днес беше представена новата умна гривна B3 Talkband.

Анализатори, цитирани от BBC, смятат, че последните иновации може да помогнат на Huawei да се промотира като премиум бранд и да разшири така своя пазарен дял.  
 
 
Базираната в Шънджън компания е доставила над 106 млн. апарата през 2015 г., което според пазарния анализатор IDC представлява ръст от 44,3 на сто на годишна база. Това е най-бързият ръст по продажби на някой от важните брандове и нареди китайците на трето място по отношение на пазарен дял.   
Huawei вече е лидер на пазара в Китай, но е изправен пред трудни предизвикателства на други места. Компанията избра да представи P9 в Лондон, един пазар, на който субсидиите на мобилните оператори обикновено правят телефоните на Apple и Samsung по-достъпни, което свива ценовото предимство на Huawei.
 
В САЩ марката на компанията страда от лош имидж, откакто бизнесът с мрежово оборудване на практика е забранен,  след като през 2012 г. е Конгреса се появиха опасения, че продукти на китайската фирма могат да бъдат използвани от Пекин, за да шпионира американците. Huawei неколкократно отрече тези твърдения.
Преди дни Huawei обяви, че нетната ѝ печалба е нараснала с 32% през миналата година, подпомогната от бързо растящите продажби на смартфони и стабилното търсене на мрежово оборудване от мобилни оператори, които обновяват своите безжични мрежи. 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:44 | 12.09.22 г.
fallback