Китайският стартъп Xiaomi инвестира 25 млн. долара в индийската компания Hungama Digital Media Entertainment, онлайн доставчик на музика и видео. Ходът е опит на компанията да привлече повече потребители в най-бързо разрастващия се пазар на смартфони, пише Bloomberg.
“Индия е бързо растящ пазар, стратегическа локация за нас и е време да започнем да предлагаме нашите услуги тук“, коментира Хюго Бара, вицепрезидент на глобалните операции на компанията. Xiaomi ще започне да интегрира съдържанието на Hungama, включително темите и рингтоновете в своите продукти.
Xiaomi е петият най-голям производител на смартфони в света, конкурирайки се със Samsung Electronics, Apple и други играчи за продажбата на устройства в Индия.
Въпреки че не се прогнозира пазарът отново да нарасне с двуцифрен процент, продажбите в южноазиатската страна не следват тенденцията и се очаква да нараснат с 29% през 2016 г. според Gartner. Населението на страната е 1,2 млрд. души, а потребителите на смартфони са 220 млн.
Hungama разполага с библиотека от 8000 филма на индийски и над 65 млн. потребители месечно на своите платформи, включваща музика, видео и филми. Експанзията на по-бързите 4G мобилни мрежи в Индия се очаква да увеличи търсенето на дигитално съдържание, пояснява Bloomberg.