fallback

Нетната печалба на Huawei е скочила с 32% през 2015 г.

Компанията се радва на добри продажби на смартфони и мрежово оборудване

13:10 | 01.04.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайският технологичен гигант Huawei Technologies обяви, че нетната му печалба е нараснала с 32% през миналата година, подпомогната от бързо растящите продажби на смартфони и стабилното търсене на мрежово оборудване от мобилни оператори, които обновяват своите безжични мрежи, пише Wall Street Journal.

Huawei се радва на бърз растеж на световния пазар на мобилни телефони, превръщайки се в третия най-голям производител на телефони по продажби след Samsung Electronics и Apple. Освен това компанията е един от лидерите на пазара на мрежово оборудване за безжични мрежи, заедно с шведската Ericsson и финландската Nokia.

В петък Huawei обяви, че през миналата година нетната ѝ печалба е нараснала до 36,9 млрд. юана (5,7 млрд. долара) от 27,9 млрд. юана през 2014 г. Приходите са скочили с 37% до 395 млрд. юана от 288,2 млрд. юана. Компанията е генерирала близо 60% от приходите си от чуждестранни пазари, основно в Европа, Близкия изток и Африка.

Възползвайки се от нарастващите приходи, Huawei е увеличи своите инеестиции в проучвания и развитие. Те са нараснали с 46% до 59,6 млрд. юана миналата година, обяви компанията.

През 2015 г. смартфоните и други потребителски устройства са представлявали най-бързо растящата част от бизнеса на Huawei. Приходи от този бизнес са се увеличили със 73% до 129,1 млрд. юана, или близо 20 млрд. долара. Компанията обяви, че продажбите ѝ растат не само в Китай, но и на други пазари като Европа и Близкия изток.

Разрастващият се бизнес с потребителски устройства представлява една трета от общите приходи за миналата година, което е с около 25% повече от 2014 г.

От компанията обявиха, че ще продължават да разширяват бизнеса си със смартфони извън Китай.

Миналата година Huawei се класира на трето място на световния пазар на смартфони с пазарен дял от 7,4%, нареждайки се след Samsung (23%) и Apple (16%), сочат данни на IDC.

Въпреки огромната ценова конкуренция на пазара на телефони, директорите на Huawei твърдят, че бизнесът на компанията с потребителска електроника е печеливш. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:07 | 09.09.22 г.
fallback