Шон Паркър играеше важна роля в музикалния бизнес като съосновател на Napster, а след това десетилетие по-късно започна да подкрепя Spotify. Последното му начинание носи името Screening Room и се прицелва в киноиндустрията, като предлага технология за борба с пиратството, която може да помогне на студията да предлагат новите си заглавия в същия ден, в който филмите се появят по кината.
Наскоро Паркър даде интервю за Bloomberg Television, в което разказва за своите виждания за развлекателната индустрия и бъдещето на социалните мрежи. Паркър, който някога беше президент на Facebook, разказва в следващите редове:
- Когато става дума за Тейлър Суифт, Адел, Coldplay, как се справя компания като Spotify в случаите, в които изпълнителите не желаят да дадат музиката си безплатно?
- Трудно ми е да повярвам, че изпълнителите, които изреждате, не искат музиката им да бъде чута от възможно най-много хора. Бих казал, че техните мениджъри искат да извлекат всеки цент от продуктите, в които те, честно казано, нямат никаква творческа роля от гледна точка на производството.
- Значи смятате, че говори мениджърът на Тейлър Суифт, а не самата тя?
- Много е трудно да кажем кога говори изпълнителят и кога мениджърът. Не знам какво наистина мисли тя. Не сме имали възможност да седнем и да поговорим по този повод. Говорил съм с много изпълнители, които обичат стрийминга, но мениджърите им сa против.
- Независимо дали става дума за Instagram или Oculus, WhatsApp или Messenger, или Internet.org, кой ще бъде следващият голям бизнес на Facebook?
- Интересният въпрос е дали следващото голямо нещо ще е в напълно различна област. Дали ще е Google X, науката, контактните лещи, които мерят глюкозата? Или самоуправляващите се коли? Или ще бъде нещо, което ще е много близко до дома, основата на това, което е Facebook?
- Смятате ли, че Facebook може да измести дейността си от своя основен бизнес?
- Комуникацията е най-големият пазар в света. Комуникацията не може да бъде подценена. Има много комуникационни парадигми и много други начини за комуникиране, които Facebook може да позволи. Има ли смисъл за Facebook да купи нещо като Snapchat? Има ли смисъл Facebook да разшири дейността си повече в комуникация в реално време?
Facebook Messenger всъщност не е много по-различен от моментните съобщения, с които разполагахме в средата на 90-те, като се върнем назад към IRC и ранния интернет. Facebook е много добър в разбиването на основните приложения на комуникационните мрежи, които трябва да притежа. Има ли още? Със сигурност. Има огромни други възможности, останали в сферата на комуникацията.
- Ще оцелее ли Twitter?
- Twitter е жертва на собствения си успех по много начини. Това е компания, която ако не беше увлечението на медиите по нея, никога нямаше да изгради такава голяма база от потребители. Но това си има цена. И цената е липсата на силно свързана общност, създадена от нейните потребители. Twitter никога не е била точно отражение на реалната ви социална мрежа. Тя няма същото ниво на интимно взаимодействие. Не смятам, че Twitter би просъществувал, ако не беше връзката ѝ със знаменитостите и медиите. Но същевременно смятам, че нейната връзка с известните и медиите е най-голямата ѝ слабост.
- Отдавна сте приятел с главния изпълнителен директор на Uber Травис Кланик. Кажете ни повече Травис, когото познавате.
- Той никак не се е променил. По някакъв начин той е перфектният главен изпълнителен директор на тази компания, тъй като се храни от конфликта и противоречията. Той е много добър в справянето със сложни ситуации, в които е атакуван от всички страни.