Европейските телекомуникационни компании излизат с някои необичайни планове в опит да се отличат от останалите. Германската Deutsche Telekom обяви, че обединява усилията си с i.am+ за рекламирането на нов умен часовник в няколко европейски страни, пише Wall Street Journal.
I.am+ е компания, основана от американския музикант Уилям Джеймс Адам – младши, по-известен като will.i.am.
Умният часовник, наречен dial, ще бъде контролиран предимно чрез гласови команди, а платформата AneedA, която стои зад него, вероятно ще бъде такава, която ще може да се самообучава. Благодарение на това тя ще разбира какви са навиците и предпочитанията на потребителя. Без да е някаква изненада, музиката ще бъде във фокуса на устройството.
Deutsche Telekom заяви, че часовникът, който има вградена SIM-картам, ще бъде продаван ексклузивно от телекома в някои европейски държави, в които германският оператор вече присъства.
Will.i.am и съоснователят на I.am+ Шандра Ратакришнан направиха подробна презентация пред медиите на Mobile World Congress в Барселона и показаха какви са възможностите на часовника. От своя страна, членът на борда на директорите на Deutsche Telekom Клаудия Нимът, която отговаря за европейския бизнес и технологиите извън вътрешния пазар на компанията, отказа да коментира темата.
Deutsche Telekom не планира да пусне продукта си във Великобритания – един пазар, на който компанията вече оперира, нито пък в САЩ, където германският телеком притежава T-Mobile, обясни Нимът.
Умните часовници представляват пазар, който се разраства. Анализаторите от Gartner прогнозират, че глобалните продажби през 2016 г. ще нараснат до 50,4 млн. от 30,32 млн. миналата година. И все пак темпът на навлизането на устройствата е доста по-бавен от този на смартфоните, допълва скорошно проучване на Gartner.
Повече технологични новини можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.