Два европейски безжични оператора планират да блокират онлайн рекламите в своите мрежи, заплашвайки добре познатия бизнес модел на Силициевата долина, пише Wall Street Journal.
Three UK и Three Italia работят с израелската компания Shine Technologies и планират евентуално да стартират платформата си и при другите безжични оператори в групата.
Двете компании са собственост на CK Hutchison Holdings, която е контролирана от азиатския милиардер Ли Ка-шин и разполага с безжични мрежи в Ирландия, Австрия, Швеция, Дания , Хонконг и Индонезия. Shine е подкрепяна от технологичния фонд на Ли Horizon Ventures.
"Ние несмятаме, че потребителите трябва да плащат за използването на данни, насърчавани от мобилни реклами“, твърди Том Малешчиц, главен маркетинг директор на Three UK. “Неуместните и прекалени мобилни реклами отегчават потребителите и оказват влияние върху цялото им преживяване в мрежата“, коментира той.
Платформата на Shine предотвратява онлайн-рекламните мрежи, като тези, управлявани от Aplhabet. За разлика от приложенията за блокиране на реклами, сваляни от потребителите на техните устройства, тук процесите са на ниво мрежа.
Блокирането на реклами отправя предизвикателство към стратегиите на много онлайн медии и разработчици на приложения. Миналата година Apple започна да позволява използването на софтуер за блокиране на реклами в най-новата версия на своята операционна система.
Three UK твърди, че не иска да елиминира мобилните реклами, а даде на своите клиенти по-голям контрол върху тях. Компанията изложи своите принципи за рекламата, посочвайки, че потребителите не трябва да плащат такси за тях, а че личният им живот трябва да е защитен от рекламите, които събират данни. Същевременно обаче хората трябва да могат да получават реклами, които са релевантни за тях.
Компанията заяви, че през следващите месеци ще разкрие повече детайли за това как ще работи занапред и какви ще са целите ѝ с Shine Technologies.
От своя страна израелската компания е известна с това, че действа доста агресивно срещу рекламните технологии и ги смята за злоупотреба с потребителите заради това как използват личната информация и мобилните данни.