През 2015 г. SAP се радва на 130%-ен ръст на продажбите си в България, а това се дължи на факта, че икономиката е готова за въвеждането на иновации, заяви Румяна Тренчева, регионален изпълнителен директор на компанията за Югоизточна Европа.
По думите ѝ най-голям дял (27%) от клиентите на компанията в страната са в бизнеса с потребителски стоки. 54% от приходите на SAP в България пък идват от обслужване на канали на клиенти.
Тренчева разкри, че има три основни продукта на компанията, които се налагат изключително добре у нас, и това са системата за управление на клиентски данни Hybris, облачната система C4C (Cloud 4 Customer) и решенията за ново поколение системи SAP POS.
12% от сделките, сключени през 2015 г., са свързани с облачни услуги, а според Тренчева българският пазар следва световните тенденции и компаниите имат готовност да се насочат към облака, както тези в Западна Европа - Германия и Франция например.
“Това говори, че имаме иновативни и динамични крайни потребители”, обобщи тя, допълвайки, че SAP вече не е ERP компания, а е по-скоро платформена такава.
“Преди три години беше трудно да говорим за HANA, а сега почти нямаме клиент, който да не си я купува”, коментира още Тренчева. По думите ѝ тенденциите са такива, че ERP бизнес вече няма, тъй като дигитализацията е твърде голяма.
От SAP очертават две основни тенденции за 2016 г. Първата е свързана с миграцията към нейния бизнес пакет S/4 HANA, който стартира миналата година и до началото на тази 2700 клиента са мигрирали към него. В България има три проекта, които са направили това. Като цяло повечето от компаниите, които се насочват към S/4 HANA, не са нови клиенти за SAP.
Втората тенденция е свързана с облачните услуги. SAP ще отвори своята HANA Cloud Patform (HCP) за компании, които разработват приложения към нея. Това означава, че платформата за разработване на допълнителни интерфейси и приложения ще разшири своите възможности и ще се отвори към други платформи, което досега не беше възможно.
“Отваряме своя партньорска екосистема в голям мащаб”, коментира изпълнителният директор на SAP Labs България Радослав Николов. По думите му HCP стои в основата на стратегията на SAP като цяло, а в развойния център в България по тази платформа работят около 200 инженери, или една трета от работната сила.
Като цяло HCP се занимава с интеграция на бизнес процеси от различно естество и помага за по-лесното интегриране на придобити компании например. Освен това предлага разширяване на възможностите на S/4 HANA.
Същевременно през 2016 г. SAP ще отвори своята вътрешна конференция, която ще се състои на 1 март, за партньори и компании, които искат да научат повече за нея и продуктите ѝ, да обменят опит и да видят на практика как работи HCP.
Предвидена е и сесия, посветена на стартиращите компании, тъй като SAP ще представи за своята програма, насочена към тях. Компанията ще изпрати представител от SAP Startup Focus, който да разкрие повече за виртуалния акселератор за всички фирми, които биха желали да ползват HCP.