Въпреки всички опасения Xiaomi все още е "кралят" на пазара на смартфони в Китай, пише Wall Street Journal.
Компаниите за пазарни проучвания завършват своите доклади за китайския пазар на смартфони за миналата година.
Ранните данни от Canalys и Strategy Analytics показват, че Xiaomi запазва водещата си позиция в азиатската страна през цялата 2015 г.
Все още има добри новини за Xiaomi, която се сблъска с известни проблеми. Тя не успя да изпълни своята цел за продажбата на 80 млн. смартфона през миналата година, докато Huawei успя да надмине своята цел за над 100 млн. продадени устройства.
Притесненията за растежа на Xiaomi бяха подсилени от забавянето на китайската икономика. През 2015 г. пазарът на смартфони в страната нарасна само с 2%. Това е най-бавният растеж в историята и е свързан с узряването на сектора, посочва Canalys.
Анализаторът на Canalys Никол Пенг твърди, че добрите продажби на новия Redmi Note 3 на Xiaomi са подпомогнали значително продажбите през четвъртото тримесечие. Конкурентната цена и модерните функции на устройството, като разпознаването на пръстови отпечатъци, се оказаха ключови за него. Xiaomi се възползва и от сезона на пазаруването в края на годината в Китай и от своето силно присъствие в онлайн каналите за търговия в страната, посочва още експертът.
Пенг прогнозира, че Xiaomi ще се включи в тежка битка през 2016 г.
"Huawei ще бъде много силна през 2016 г.“, посочва тя. „Има промяна в потребителското поведение, тъй като хората купуват повече премиум устройства. Това е в полза на Huawei и Vivo, но не помага на Xiaomi”.
Vivo също е китайска компания за смартфони.
Средната цена на смартфоните на Huawei през 2015 г. нарасна до 306 долара от 216 долара през 2014 г. , докато тази на Xiaomi се сви до 149 долара през 2015 г. от 189 долара година по-рано, сочат данни на Canalys. Средната цена в Китай е нараснала до 319 долара миналата година спрямо 260 долара през 2014 г.
За цялата 2015 г. пазарният дял на Xiaomi в азиатската страна е бил 15,2%. На второ място се нарежда Huawei с 14,7%, а Apple държи 12,5% от пазара според компанията за проучвания.
"Основната цел на Huawei не е да гони пазарен дял, а да се утвърди като глобална премиум марка. През 2015 г. само в Китай продажбите на Huawei се радваха на голям растеж в премиум сегмента, като същевременно тя изпревари всичките си основни конкуренти“, посочва компанията в свое изявление.
Xiaomi не е отговорила веднага на запитването за коментар по темата.