fallback

PlayStation 4 помогна на Sony да компенсира забавянето в търсенето на чипове

Гигантът отчете печалба и продажби за третото тримесечие, които надминаха очакванията на експертите

11:55 | 29.01.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японският технологичен концерн Sony отчете финансови резултати за третото си фискално тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите благодарение на растежа на бизнеса ѝ с конзолите PlayStation. Всичко това помогна на компанията да се справи със забавянето на търсенето на чипове, предназначени за камерите, вграждани в смартфони, предава Bloomberg.

Нетната печалба на Sony достигна 120,1 млрд. йени (997 млн. долара) през трите месеца, които завършиха на 31 декември. Това е над средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, които очакваха 91,1 млрд. йени. Миналата година компанията отчете 90 млрд. йени печалба за същото тримесечие.

Sony разчита на търсенето на сензори за изображения, за да насърчи печалбата си, докато главният изпълнителен директор Казуо Хираи се опитва да насочи фокуса на компанията от потребителска електроника към чипове, видео игри и филми.

Фирмата запази своята прогноза за най-високата си годишна печалба от осем години, тъй като продажбите на конзолите PlayStation 4 тласкат нагоре печалбата и помагат за справяне с проблемите, свързани с търсенето на смартфони, което накара Apple да обяви, че очаква първия спад в продажбите си от повече от десетилетие.

Годишни прогнози

Sony генерира 202,1 млрд. йени оперативна печалба при 2,58 трлн. йени приходи през третото фискално тримесечие. Анализаторите очакваха 173,6 млрд. йени печалба и 2,53 трлн. йени приходи.

Акциите на Sony скочиха с 6,1% до 2523 йени преди излизането на финансовите резултати. През тази година обаче те отбелязват спад от 16%.

Въпреки че запази непроменена годишната си прогноза за цялостното представяне на компанията, включително за оперативна печалба от 320 млрд. йени, тя увеличи прогнозата за бизнеса си с игри, но намали очакванията си за подразделението с устройства, което произвежда сензори за изображения.

Оперативната печалба от бизнеса с игри през последното тримесечие достигна 40,2 млрд. йени, а Sony повиши годишната си прогноза с около 6% до 85 млрд. йени.

Sony насочва все повече фокуса си върху стрийминга и услуги, свързани с онлайн игри, като поставя под една шапка своя хардуерен продукт PlayStation, софтуера и мрежовите си операции. Sony Interactive Entertainment ще започне работа от 1 април, като ще е базирана в Сан Матео, Калифорния.

Виртуална реалност

Освен това Sony заяви, че ще пусне сета за виртуална реалност PlayStation VR до 30 юни тази година. Компанията има близо 36 млн. потребители на конзолите PS4, а това може да ѝ даде предимство пред конкуренти като Oculus на Facebook, чието устройство изисква използването на висок клас компютър. Sony може да се възползва и от 20-годишния си опит в работата като студио за игри и разработването на над 100 заглавия.

Според компанията за пазарни проучвания IHS Technology до края на 2016 г. ще бъдат продадени около 7 млн. Устройства за виртуална реалност. До 2020 г. пък се очаква те да станат 37 млн. и да донесат 2,6 млрд. долара.

През последното тримесечие подразделението за устройства на Sony загуби 11,7 млрд. йени. Филмовото подразделение, което отбелязва на бърз растеж през периода, се радва на 27% ръст на приходите до 262,1 млрд. йени. Sony изкара четвъртия най-голям хит в американския боксофис през тримесечието - „Спектър“, последният филм от поредицата за тайния агент Джеймс Бонд. Той събра 199 млн. долара през периода според BoxOfficeMojo.com.

Oще технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:07 | 10.09.22 г.
fallback