Китайският гигант в електронната търговия Alibaba отчете 32% ръст на приходите за третото тримесечие, което се оказа над средната оценка на анализаторите. Резултатите на компанията бяха насърчени от силните продажби по празниците, пише CNBC.
Листнатите в САЩ акции на компанията поскъпнаха с 4,6% до 72,72 долара по време на предварителната търговия в четвъртък. В началото на сесията обаче те се понижиха с 0,81% до 68,98 долара за брой.
Общата стойност на всички стоки, продадени през платформите за търговия на компанията, скочи с 23% до 964 млрд. юана (147 млрд. долара). Това е най-бавният годишен темп на растеж от повече от три години.
Alibaba се опитва да компенсира забавянето на растежа на онлайн пазаруването като разширява дейността си в други области.
Тя предложи 3,7 млрд. долара, за да се превърне в едноличен собственик на Youku Tudou, известна като китайския YouTube. Причината е, че потребителите на онлайн видео в страната започнаха да харчат за висококачествени онлайн стрийминг услуги.
Но по-голяма част от приходите на Alibaba все още идват от китайските онлайн потребители, които купуват от местни компании.
Нетната печалба достигна 1,93 млрд. долара, или 76 цента на акция. Като се изключат някои елементи, Alibaba е спечелила по 99 цента на акция.
Приходите скочиха до 34,53 млрд. юана през тримесечието, което приключи на 31 декември, в сравнение със средната оценка на анализаторите за 33,33 млрд. юана според Thomson Reuters I/B/E/S.
Alibaba се конкурира с по-малката платформа JD.com, която се фокусира върху по-заможните потребители в големите китайски градове – стратегия, която може да се окаже по-печеливша в една икономика, която през миналата година е нараснала с най-бавния си темп от четвърт век насам.
По-рано този месец главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джан заяви, че компанията ще се насочи към големи градове като Пекин, Шанхай, Шънджън и Гуанджоу, след като започна експанзията си както в страната, така и в чужбина.