fallback

Amazon иска повече никога да не поръчвате прах за пране

Новата система на компанията прави автоматично поръчки на продукти за дома

20:16 | 21.01.16 г. 3

Вече никога няма да ви се налага да поръчвате препарати за пране отново. На 19 януари Amazon пусна новата версия на своята серия лесни поръчки - Amazon Dash Replenishment, която елиминира човека от процеса на поръчката, пише MarketWatch.

Тя работи със свързани устройства, които установяват кога даден продукт е на път да свърши, прах за пране и омекотител, например. За да се улесни процесът, системата се свързва с акаунта на потребителя в Amazon и автоматично прави поръчка от негово име, когато е необходимо.

На този етап системата е съвместима с касетите за мастило и тонерите на принтерите Brother, но ще може да се ползва и с други устройства, които се свързват с интернет. По-късно този месец ще бъде достъпна с пералните машини на General Electric, които използва технологията Smart Dispensе, която елиминира необходимостта от измерване на препарата и ръчното му сипване. Пералната машина ще открива кога самият препарат е на изчерпване и ще зарежда нов.

Освен това скоро ще бъде пуснат и умен измерител на глюкозата в кръвта, който се свързва със смартфона, за да направи тест за нивото на захарта в кръвта. Използвайки Amazon DASH Replenishment, SMART Meter ще засича кога свършват лентите, необходими за тестовете, и ще поръчва нови.

Други марки също са договорили евентуално ползване на Amazon Dash Replenishment с техните свързани устройства, в това число принтерите на Samsung, каните за пречистване на вода Brita, пералните машини Whirlpool и други.

Amazon.com вече пусна Dash бутони, които позволяват на потребителите да поръчват повече от даден продукт само чрез едно натискане на бутона. Компанията има и услуга, наречена Subscribe & Save, която включва безплатна доставка и спестяване на до 15% от цената на определени продукти, ако се поръчат предварително да пристигат на определен интервал от време.

На пазара е и хладилникът на Samsung Family Hub, който е създаден в партньорство с MasterCard и позволява поръчките на хранителни продукти чрез използването на тъчскийн. Самият хладилник може да предлага поръчката на някои продукти, когато започнат да се изчерпват.

Но Dash Replenishment е по-различна от тези системи, защото хората са напълно изключени от процеса на поръчване. Не се налага да натискат Dash бутон или да поръчат хладилник с тъчскрийн, нито да знаят кои продукти започват да свършват. Новата система прави всички поръчки автоматично.

Amazon отказва да разкрие колко са успешни Dash бутоните, но твърди, че “реакцията на потребителите е изключително позитивна”.

Същевременно компанията създава Dash Replenishment технологията достъпна, така че всеки разработчик или производител, който прави свързани устройства, да може да интегрира системата в тях.

За някои такава степен на автоматизация звучи дори агресивно. Но някои експерти твърдят, че автоматичните поръчки са бъдещето.

“Това е още един пример за това защо традиционната търговия на дребно е в беда и защо Amazon се намира в чудесна позиция”, коментира Джийн Мънстър, старши анализатор проучвания на Piper Jaffray.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:30 | 12.09.22 г.
fallback