Netflix започва продажба на стрийминг услугата си в България и над 100 други страни, огромна стъпка към целта ѝ да се превърне в първата глобална онлайн телевизионна услуга, съобщава Bloomberg.
„В момента ставате свидетели на раждането на глобална телевизионна мрежа“, заяви главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс в сряда в презентация по време на Consumer Electronics Show в Лас Вегас. Услугата стартира на живо в 130 нови страни, включително Русия, Полша и Сингапур, по време на презентацията му.
Добавянето на Индия и други азиатски страни представлява огромна стъпка. Китай обаче, най-населената страна в света, остава пропуск в световния отпечатък на компанията. Netflix вече оперира в поне 60 страни, включително в по-голямата част от Европа и Южна Америка. Хейстингс заяви за инвеститорите, че компанията ще започне да представя материална печалба веднага щом приключи с разширяването си.
And the answer is now: #NetflixEverywhere
— Netflix US (@netflix) January 6, 2016Териториите извън САЩ вече допринасят за по-голямата част от ръста на регистрираните потребителите на Netflix. Миналата година компанията прогнозира, че ще добави над 11 млн. потребители извън САЩ през 2015 г., което прави общият брой потребители в цял свят 26 млн. души.
Компанията не представя подробна разбивка на броя регистрирани потребители за други държави освен за САЩ, макар да твърди, че има над 5 млн. регистрирани потребители в Южна Америка. Netflix ще продуцира оригинални телевизионни сериали на френски, италиански и португалски през следващата година.
Компанията ще си партнира с DreamWorks, за да разпространява ново оригинално съдържание в допълнителни пазари (с изключение на Китай). Netflix ще си сътрудничи и с LG, за да донесе 4K HDR съдържание до пазарите в Азия, Европа и Близкия изток през тази година. Считано от 2015 г. Netflix се използва в над 70 милиона домове. Хейстингс се похвали, че потребителите са стриймнали 12 милиарда часа през четвъртото тримесечие на 2015 г. За сравнение - те бяха 8,25 милиарда година по-рано, и общо 42,5 милиарда часа за цялата 2015 г. Американската компания за стрийминг е произвела няколко успешни сериала като „Къща от карти“ и „Оранжевото е новото черно“ и филми, с които привлича потребителите.
До сега стрийминг услугата има над 70 млн. абонати и предлага над 125 млн. часа съдържание дневно. Съобщението за разширяването на пазара покачи акциите ѝ с 9,31% до 117,68 долара за акция.