През последните няколко години смартфоните и таблетите са сред най-популярните коледни подаръци в цял свят, коментира Statista. Flurry Analytics проучва данни от над 780 хил. приложения, за да установи кои устройства са били най-популярни през този празничен сезон. Тъй като по Коледа обикновено се отчитат най-много активации на нови устройства всяка година, това изглежда като добра метрика за новите тенденции при предпочитанията на потребителите.
Според данните на Flurry Apple е най-големият печеливш през този коледен сезон. Устройствата на Apple формират 49% от всички нови активации на устройства между 19 и 25 декември, като потребителите показват нарастващ интерес към фаблетите (хибридни устройства между смартфони и таблети, б. ред.) като iPhone 6s Plus.
Фаблетите формират 27% от новите активации на устройства през този празничен сезон спрямо 13% през 2014 г. и само 4% през 2013 г. Имайки предвид тези данни, става все по-ясно, че смартфоните с екрани от над 5 инча, които преди се смятаха за тромави нишови устройства, ще се задържат на пазара и дори скоро може да станат реалния стандарт в индустрията на смартфоните.