Американският технологичен концерн Apple закрива своето подразделение Topsy Labs, което беше специализирано в анализирането на данни от Twitter и предоставянето на детайли за настроенията на потребителите към определени теми. Решението на компанията предизвика недоволството на много потребители, предава Ройтерс.
Уебсайтът на платформата www.topsy.com в момента насочва потребителите към страницата за поддръжка на Apple. Във вторник вечерта Topsy публикува последния си туит от своя акаунт, посочвайки, че това е последното ѝ съобщение.
Apple придоби Topsy през декември 2013 г. за повече от 200 млн. долара. Това беше една необичайна покупка за фокусираната върху хардуера компания, която е правила само няколко стъпки в света на социалните мрежи. Говорителят на Apple не е открит веднага за коментар.
Базираната в Сан Франциско Topsy е един от ранните партньори на Twitter. Тя се радваше на директен достъп до милиардите туитове на социалната мрежа в продължение на няколко години. Тя ги индексираше, за да може да улесни търсенето им.
Бивши служители на Topsy изразиха тъгата си от решението на Apple. Преди придобиването на услугата основните усилия на Apple, свързани със социалните мрежи, се въртяха около Ping, социална мрежа, фокусирана около споделянето на музика, която по-късно беше интегрирана в едно от приложенията на технологичния гигант.