Делът на хората на възраст от 16 до 74 години в Европейския съюз (ЕС), които купуват стоки или услуги за лична употреба през интернет расте със стабилни темпове, като се е увеличил от 30% през 2007 г. до 53% през 2015 г., сочат данни на Евростат.
Сред интернет потребителите в Евросъюза, които не са пазарували онлайн през тази година, 75% посочват, че предпочитат да пазаруват на място, а 27% се притесняват за сигурността на плащанията и опазването на личните данни.
Повечето т. нар. e-купувачи в ЕС са доволни от онлайн покупките си - 70% казват, че не са срещнали проблеми при поръчката си. Най-купувани през интернет са дрехи и спортни стоки (поръчани от 60% от e-купувачите), следвани от туристически пътувания и хотелско настаняване (52%), както и от стоки за дома и играчки (41%).
През 2015 г. делът на хората, които са пазарували онлайн, е най-висок във Великобритания (81%), Дания (79%), Люксембург (78%), Германия (73%), Холандия, Финландия и Швеция (всички по 71%). Най-нисък е този дял в Румъния (11%), България (18%), Кипър (23%) и Италия (26%). Като цяло в половината от страните членки делът на е-купувачите е над 50%.
Дял на е-купувачите в страните членки на ЕС през 2015 г.