Adobe Systems отчете печалба за девето поредно тримесечие, която надмина очакванията на анализаторите. Това се дължи на големия ръст на потребителите на пакета софтуерни инструменти Creative Cloud, който включва и Photoshop, предава Ройтерс.
Благодарение на това акциите на компанията скочиха с 4,7% до 93,10 долара в следборсовата търговия в четвъртък, като се очаква да достигнат рекорден връх в петък.
Компанията обяви, че през четвъртото тримесечие, което приключи на 27 ноември, нови 833 000 абонати са започнали да ползват Creative Cloud. Броят им е доста по-голям от очакваните 678 200 потребители, прогнозирани от анализаторите, твърди компанията за проучвания FactSet StreetAcount.
Creative Cloud включва инструментът за графична обработка Photoshop, софтуерът за уеб дизайн Dreamweaver и приложението за създаване на уеб видео Flash, както и други софтуерни продукти.
Успехът на Adobe се дължи до голяма степен на факта, че успява да привлече потребители, които да ползват Creative Cloud и които не са от професионалисти в сферата, нито пък са компании.
Базираната в Сан Хосе фирма се насочва към уеб базирани абонаменти, оставяйки на заден план традиционното лицензиране на софтуер, така че се радва на по-предвидими източнити на приходи.
Приходите на Adobe от нейния дигитален медиен бизнес, включващ Creative Cloud, са се увеличили с 35% до 875,3 млн. долара. Приходите от предложенията ѝ, свързани с дигиталния маркетинг, са нараснали с 2,3% до 382,7 млн. долара.
Общите приходи пък са скочили до 1,31 млрд. долара.
Нетната печалба на компанията достигна 222,7 млн. долара, или 44 цента на акция. Година по-рано те бяха 88,1 млн. долара, или 17 цента на акция.