Световният пазар на таблети се свива за четвърто поредно тримесечие, предаде AFP. През периода от юли до септември продажбите са намалели с 12,6% на годишна база до 48,7 млн. устройства, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IDC.
Анализаторите на компанията посочват, че собствениците на таблети не подменят устройствата си с нови толкова често, колкото в миналото. Някои пък се пренасочват към големи смартфони или леки компютри с отделни клавиатури.
След няколко години на бурен растеж пазарът на таблети проявява признаци на наситеност.
Apple остава най-големият производител на таблети с пазарен дял от 20,3 процента, но понижаването на продажбите също е засегнало технологичния гигант, като броят на продадените таблети iPad бележи спад от 19,7 процента на годишна основа.
Samsung е на второ място с пазарен дял от 16,5 процента и доставени 8 милиона таблета. Южнокорейската компания отчита спад на продажбите на годишна основа от 17,1 процента, посочва Business Wire.
На трето място е китайската Lenovo с продадени 3,1 милиона таблета и пазарен дял 6,3 процента. Компанията бележи растеж на продажбите от 0,9 на сто. Тя е следвана от тайванската Asus (с дял от 4%) и китайската Huawei (3,7%), отчитат още от IDC.