fallback

Световният пазар на таблети се свива с близо 13% през третото тримесечие

Apple остава най-големият производител с пазарен дял от над 20 на сто

21:55 | 29.10.15 г. 1

Световният пазар на таблети се свива за четвърто поредно тримесечие, предаде AFP. През периода от юли до септември продажбите са намалели с 12,6% на годишна база до 48,7 млн. устройства, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IDC.

Анализаторите на компанията посочват, че собствениците на таблети не подменят устройствата си с нови толкова често, колкото в миналото. Някои пък се пренасочват към големи смартфони или леки компютри с отделни клавиатури.

След няколко години на бурен растеж пазарът на таблети проявява признаци на наситеност.

Apple остава най-големият производител на таблети с пазарен дял от 20,3 процента, но понижаването на продажбите също е засегнало технологичния гигант, като броят на продадените таблети iPad бележи спад от 19,7 процента на годишна основа.

Samsung е на второ място с пазарен дял от 16,5 процента и доставени 8 милиона таблета. Южнокорейската компания отчита спад на продажбите на годишна основа от 17,1 процента, посочва Business Wire.

На трето място е китайската Lenovo с продадени 3,1 милиона таблета и пазарен дял 6,3 процента. Компанията бележи растеж на продажбите от 0,9 на сто. Тя е следвана от тайванската Asus (с дял от 4%) и китайската Huawei (3,7%), отчитат още от IDC.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:30 | 13.09.22 г.
fallback