fallback

Отговорът на Sony на Apple Pay разчита силно на Азия

Платежната система FeliCa залага на разплащания в системата на обществения транспорт

10:55 | 16.10.15 г.

Sony увеличава отново своите глобални амбиции, свързани със смартфоните, тъй като все още иска да се конкурира с Apple и Samsung в сферата на мобилните разплащания. Нейните методи да постигне успех преминават през обществения транспорт, пише Bloomberg.

Sony се опитва да направи своята технология за безконтактно плащане FeliCa толкова популярна в останалата част на Азия, колкото е в японската железопътна мрежа. Системата използва чипове, които могат да се вграждат в смартфони и в стандартни карти, а желанието на Sony е да разшири използването им в Югоизточна Азия, започвайки с мрежата от влакове в Индонезия до март.

Този тип мрежи могат да се окажат ключ към привличането на търговци в системата FeliCa, тъй като голямата база от потребители насърчава търговците на дребно на гарите и автобусните спирки да участват, твърди Казуюки Сакамото, старши генерален мениджър на Sony, отговарящ за операциите на FeliCa.

Потенциалният пазар е огромен – Югоизточна Азия трябва да инвестира по 60 млрд. долара годишно в пътища, жп и друга инфраструктура, твърди Азиатската банка за развитие.

"Нашият подход е различен от този на Apple”, коментира Сакамото в интервю.

Хонконгската система за разплащания Octopus, която обхваща влакове, автобуси и магазини, вече използва чипове на Sony. Същото важи и за железопътните карти Pasmo и Suica в Япония.

"Apple Pay и подобните на нея в момента правят първите си стъпки в чужбина, но ние предлагаме тази услуга от повече от 10 години“, коментира Сакамото.

Компанията планира да направи FeliCa по-лесна за приемане за работа. Платформата, която работи само на смартфони, разполагащи с въпросните чипове, може да бъде вградена като софтуер в обикновени чипове през следващата година, допълва той.

Sony, която се сблъска с неуспехи в сферата на смартфоните, съкрати работни места и се фокусира повече върху компонентите. Ако FeliCa постигне успех, компанията ще може да продава не само чипове, но и карти и четци за тях.

Предизвикателството е обединяването на веригата от плащания – производители, финансови компании и търговци. Разпространението на мобилните разплащания все още е в начален стадий. Apple Pay, която позволява на потребителите да плащат през своя iPhone, е отговорна само за 1% от американските трансакции от търговията на дребно година след пускането си, твърди компанията за проучвания Aite Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:06 | 07.09.22 г.
fallback