Dell постигна споразумение да купи EMC Corp. за 67 млрд. долара в рамките на най-голямото технологично придобиване в историята. Сделката създава гигант, който ще използва по-голяма продуктова линия, за да привлече клиентите, докато търсенето се забавя, а конкуренцията става все по-голяма, пише Bloomberg.
Dell планира да плати 24,05 долара на акция в брой плюс специална възможност за остойностяване на VMware, която е за 9 долара на акция. 80% от VMware са собственост на Dell.
Цената от 33,15 долара на акция е с 28% над нивото, с което акциите на EMC приключиха търговията на 7 октомври, точно преди да се появят слуховете за предстояща сделка.
Придобиването ще комбинира лидерството на EMC на пазара на устройства за съхранение на данни с втората позиция на Dell на пазара на сървъри.
Dell, която стана отново частна компания през 2013 г., може да разшири продуктовата си линия, за да се изправи срещу големи конкуренти като Hewlett Packard и нови компании като Nutanix.
За EMC споразумението предлага решение, свързано с натиска, който ѝ оказва инвеститорът активист Eliott Management. Той е мажоритарен собственик в нея и отдавна иска тя да отдели VМware.
EMC, която е публична от 1986 г., търси стратегически възможности за повишаване на цената на акциите си. Същевременно компанията е изправена пред слабо търсене на по-старите и скъпи модели устройства за съхранение на данни. Въпреки че компанията се фокусира върху по-новите продукти, които ускоряват извличането на данни, където тя се разраства по-бързо, това не е достатъчно, за да вдигне ръста на продажбите. Очаква се приходите на EMC да се увеличат с около 3% през тази година. Това е най-слабият темп на растеж, след като през 2009 г. тя отчете спад, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Сделката ще помогне на Dell да засили позициите в сферата на центровете на данни. EMC разполага с 21% дял на пазара на съхранение на данни миналата година, което е двойно повече от това, с което разполага Dell според данните на Bloomberg.
Въпреки че Dell се справя по-добре от някои от конкурентите си, компанията се бори със спада в търсенето на персонални компютри. По време на третото тримесечие общите им продажби се свиха със 7,7% според Gartner. Dell успя да отчете малък ръст от 0,5%, а по-големите ѝ конкуренти отбелязват спад.