Universal Music, в портфолиото на която влизат звезди като Джей-Зи и Ники Минаж, създава нова звукозаписна компания с рекламната агенция BETC, притежавана от Havas, пише Wall Street Journal.
Новият лейбъл носи името Pop Records и е базиран в Париж.
Pop Records ще бъде шестата звукозаписна компания под шапката на Polydor Records на Universal Music и планира да подпише договори с първите си изпълнители до края на тази година.
"Включването на рекламна агенция ще помогне за увеличаване на маркетинговата ни сила“, коментира Никълъс Пеле, маркетинг директор на Polydor.
Pop Records е следващата стъпка в разрастващото се партньорство между марки и групи, което предполага отделни изпълнители да работят с компании – от Bacardi до BMW. Корпоративните спонсорства носят така необходимото финансиране на звукозаписните компании в момент, в който те съкращават маркетинговите си бюджети и търсят начини да печелят средства от музикални стрийминг услуги като Spotify.
Само базираните в Северна Америка компании ще похарчат рекордните 1,4 млрд. долара за музикални спонсорства през тази година. Сумата е с 4,8% по-висока от тази за 2014 г., сочи доклад на IEG Sponsorship.
Френската рекламна компания Havas обяви в четвъртък, че води преговори за придобиването на FullSix, базирана в Париж дигитална комуникационна агенция. Сделката за FullSix, за която работят повече от 600 души, се очаква да бъде завършена през следващия месец, обявиха от Havas.
Pop Records първоначално ще има петима служители.
"Една модерна рекламна агенция трябва да е в състояние да предложи много повече от консултиране и традиционни кампании“, твърди Реми Бабине, съосновател на BETC. “Тя трябва да бъде медийна компания, продуцент и изграждащ аудитория“.