Приходите от продажби на Oracle Corp. се свиха повече от очакваното през първото тримесечие заради силния долар и продължаващия спад в продажбите на лицензиран софтуер. Компанията предупреди, че приходите ѝ може да спаднат през сегашното тримесечие, дори при постоянна валута, предава Ройтерс.
Подобно на своите конкуренти SAP, IBM и Microsoft, Oracle се стреми да стимулира базираните в интернет продажби, за да изпревари бързо развиващи се конкуренти като Salesforce.com.
Но анализаторите преди време заявиха, че бизнесът на Oracle със софтуер, свързан с облачните услуги, нараства достатъчно бързо, за да се справи със свиването на продажбите на лицензиран софтуер на 38-годишната компания. Този спад се дължи на различни причини - от бавното приемане на софтуера от потребителите до голямата конкуренция.
Приходите на Oracle намаляха с 1,7% до 8,45 млрд. долара през тримесечието, приключило на 31 август, като не успяха да оправдаят очакванията на анализаторите за трето поредно тримесечие.
Продажбите се увеличиха със 7 на сто при постоянна валута. Прогнозата на Oracle за приходите ѝ през сегашното тримесечие e, че те варират между спад от 2% до ръст от 1%.
Нетната печалба на компанията се сви с 20% до 1,75 млрд. долара през първото тримесечие. Като се изключат някои елементи, печалбата ѝ е 53 цента на акция, което е повече от очакваните от анализаторите 52 цента на акция.
Приходите от продажбите на Oracle на софтуер за облачни услуги и платформите като услуги скочиха с 34 на сто до 451 млн. долара. Тези на лицензи за традиционен софтуер обаче спаднаха с 16% до 1,51 млрд. долара.
Wall Street очакваше облачните услуги да донесат 35% увеличение на продажбите, а лицензите на софтуер да се свият със 17% според RBC Capital Markets.