Apple и Cisco Systems обединяват усилията си, за да помогнат за ползването на повече смартфони iPhone и таблети iPad от бизнеса, пише Wall Street Journal.
Партньорството, обявено в понеделник, има за цел да помогне мобилните устройства на Apple да комуникират по-ефективно с корпоративни мрежи, където продуктите на Cisco са широко използвани, посочват компаниите.
Освен това двете планират да създадат технология, която ще помогне на служителите, ползващи iPhone и iPad, по-добре да използват чрез тях продуктите на Cisco за съвместна работа, включително услугите за видео и уеб конференции.
Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук и председателят на Cisco Джон Чеймбърс заявиха, че компаниите им са прекарали 10 месеца в съвместна работа.
"За мен стана ясно, че партньорството със Cisco ще донесе резултатите, които ще ни позволят да трансформираме работата“, посочва Кук в интервю.
Новината идва след като Apple предприе стъпки, които да ѝ позволят да навлезе повече в света на бизнеса. Миналата година Apple сключи партньорство с International Business Machines (IBM) за създаването на приложения за работното място, а служителите на IBM помогнаха за продажбата и поддръжката на устройствата на Apple сред корпоративните клиенти.
Една от причините за тези ходове е забавянето на продажбите на таблети. Тези на iPad спадат шест поредни тримесечия, а приходите от продажбите на iPad се свиха с 24 на сто през деветте месеца, приключили на 27 юни, в сравнение със същия период година по-рано.
Междувременно Cisco се опитва да се насочи към по-печеливши начинания, откакто Чък Робинс пое поста главен изпълнителен директор в края на юли. Чеймбърс твърди, че Apple преминава към партньорства с най-големите играчи в индустрията.
„Ще говорим за едно ново поколение партньорства“, допълва той.
Съвместната работа на Apple и Cisco започва в момент, в който компаниите се стремят да използват смартфони и таблети, за да направят служителите си по-продуктивни. Устройствата iPhone и iPad са популярни вътре в компаниите, най-вече благодарение на покупките от отделни служители, но не и като такива, свързани с корпоративните технологии. Малко компании успяват да интегрират ефективно мобилни устройства в своите мрежи от персонални компютри и стационарни телефони.