Uber Technologies се явява заплаха за продажбите на автомобили, тъй като примамва собствениците на коли да се отърват от ключовете си. Вместо това популярността на услугата в Индия доведе до автомобилен бум в страната, пише Financial Times.
Maruti Suzuki India се радва на скок в търсенето на своя седан Dzire Tour именно заради увеличаващата се популярност на приложенията за споделено пътуване, твърди Р. С. Калси, изпълнителен директор на най-големия производител на автомобили в Индия.
Toyota Motor отправя специални предложения, за да привлече шофьорите и транспортните оператори, които повишават поръчките на нейния седан Etios, чиято цена започва от 611 хил. рупии (9400 долара).
Uber и другите приложения за резервации на транспортни услуги обявиха плановете си да разширят дейността си в по-малките индийски градове, където няма добър обществен транспорт.
„Плановете на всички тези компании са големи“, твърди Н. Раджа, директор и старши вицепрезидент по маркетинга и продажбите в индийското подразделение на Toyota. “Щастливи сме да чуем, че говорят за увеличение на броя на колите им през следващите 12 месеца“.
През четирите месеца до юли DZire Tour на Maruti Suzuki, продавана само като такси, отчете 152% ръст на продажбите, докато Etios на Toyota се радва на 28% ръст.
Скокът в търсенето на тези по-евтини модели помага за възстановяването на продажбите на превозни средства в Индия. Производители на коли като Maruti Suzuki генерират около една трета от продажбите си в селските райони, където доходите на хората са свързани със сезона на мусоните и добрата реколта.