fallback

Daimler, BMW и Audi придобиват навигационната услуга HERE за 2,5 млрд. евро

Nokia продава бизнеса, за да се фокусира върху интегрирането на Alcatel-Lucent

10:28 | 03.08.15 г. 2

Консорциум от германски производители на висок клас автомобили постигна споразумение за придобиването на бизнеса на Nokia за навигационни услуги HERE срещу сумата от 2,5 млрд. евро в опит да разшири обсега на производителите на коли в света на дигиталните услуги за свързани автомобили, предава Ройтерс.

Трите автомобилни партньора – Daimler, BMW и премиум подразделението на Volkswagen – Audi, ще притежават еднакви дялове в HERE, като нито един от тях не иска да придобие мажоритарен дял, посочват в съвместното си изявление компаниите.

Финландският производител на мрежово оборудване обяви, че стойността на сделката е 2,8 млрд. евро, като в нея влиза и поемането на 300 млн. евро пасиви на HERE. Очаква се сделката да бъде завършена в края на първото тримесечие на 2016 г.

„За автомобилната индустрия това е основата за новите системи за подпомагане и в крайна сметка за напълно автономното шофиране“, коментират купувачите в изявлението си.

Финландската компания се отказва от бизнеса си с карти, за да се концентрира върху интегрирането на новата си придобивка – Alcatel-Lucent, която купи за 15,6 млрд. евро. Тази сделка ще създаде втория най-голям производител на мрежово оборудване в света.

Nokia изгради бизнеса си, свързан с навигацията, благодарение на придобиването на базираната в САЩ компания Navteq, която произвежда системи за предоставяне на географска информация, използвана в автомобилната индустрия. Сделката беше сключена през 2008 г. и е на стойност 8,1 млрд. долара. Това беше най-голямата сделка на Nokia преди придобиването на Alcatel-Lucent

HERE предоставя навигационна информация в повече от 200 страни на над 50 езика и е един от основните доставчици на услуги в сферата. Компанията ще продължи разработките си в тази област.

Системите за интелигентно картографиране са основата, върху която се планират колите, които могат да шофират сами. Превозните средства се свързват с безжични мрежи и могат да преизчисляват маршрута, ако получат данни за задръствания или инциденти.

В бъдеще тези системи ще играят важна роля в предотвратяването на катастрофи и други характеристики на автономните коли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:27 | 07.09.22 г.
fallback