Китайската търсачка Baidu ще повиши разходите си, за да насърчи експанзията си в свързването на онлайн потребителите с доставчиците на храна, груповото пазаруване и други офлайн услуги, въпреки че тези начинания продължават да оказват влияние върху печалбата ѝ, пише Wall Street Journal.
Ръстът на приходите за тримесечието се компенсира от по-високите разходи за периода.
Главният финансов директор на Baidu Дженифър Ли заяви, че компанията очаква да увеличи разходите си, за да подкрепи онлайн и офлайн инициативи, които са свързани. В Китай компании като Baidu инвестират значителни суми, за да привлекат потребителите.
Ли прогнозира, че разходите по дистрибуция, както и общите и административните разходи през втората половина на годината ще се увеличат с 80 до 90% спрямо тези за първото полугодие. Преди това компанията очакваше тези разходи да нараснат с 50% тази година спрямо предходната.
Ли посочва, че офлайн предложенията на Baidu, които включват доставки на храна, резервации за ресторанти и транспортни услуги, вече са „готови за прайм тайма“ и компанията е „много окуражена от инерцията“, която е набрала.
През втората половина на годината фирмата ще удвои своите инвестиции, разкрива Ли.
Baidu направи смел и скъп ход, навлизайки в сферата на доставките на храни, продажбата на билети за кино и други услуги, тъй като се опитва да се адаптира към предизвикателствата, пред които я изправя потребителското насочване към мобилните устройства. Baidu вярва, че тези инициативи ще се превърнат в двигател на бъдещия ѝ растеж.
Компанията обяви, че растежът на основния ѝ бизнес (търсачката) остава силен. Но разходите за офлайн-към-онлайн услуги са намалили оперативния ѝ марж до 25,3%, а нейното подразделение за онлайн видео iQiyi свива оперативния си марж с 5,1%. Миналия месец Baidu обяви, че ще инвестира 20 млрд. юана (3,2 млрд. долара) в рамките на три години в разширяването на своята платформа за групово пазаруване Nuomi.
Компанията прогнозира, че приходите през третото ѝ фискално тримесечие ще достигнат 18,17 до 18,58 млрд. юана, което е под очакванията на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, които смятат, че тя ще достигне 18,79 млрд. юана.
Baidu отчете печалба в размер на 3,66 мрлд. юана за второто тримесечие, в сравнение с 3,55 млрд. юана година по-рано.
Приходите се увеличават с 38% през периода до 16,58 млрд. юана, в унисон с очакванията на компанията за диапазон от 16,37 млрд. юана до 16,75 млрд. юана. Анализаторите очакваха 16,57 млрд. юана.
Броят на активните онлайн потребители скача с 21% до 590 хил. Приходите от потребител пък се увеличават с 13% през тримесечието.
Общите оперативни разходи се покачват с 56%, отчасти заради по-високите разходи за промоции, повече научни изследвания и развитие на служителите. Компанията е инвестирала повече в широколентовия достъп и в съдържанието.