Платформата за музикална дистрибуция SoundCloud планира да пусне своя собствена абонаментна услуга за потребители по-късно тази година, като допълнително средство за генериране на приходи, пише Wall Street Journal.
Новината съобщи съоснователят и главен технологичен директор на компанията Ерик Уалфорс, а ходът идва в момент, в който звукозаписните компании искат все повече средства за музиката си.
SoundCloud има собствен сайт и мобилно приложение, където потребителите могат да слушат музика, качена от изпълнители и диджеи. Услугата, описвана като YouTube за музика, предлага само оригинални произведения, но и ремикси и диджей сетове. SoundCloud предлага повече от 100 млн. песни.
За сравнение, стрийминг услугата Spotify, която се фокусира върху оригиналните произведения, твърди, че каталогът ѝ включва 30 млн. песни. Именно това разнообразие е направило SoundCloud една от най-популярните музикални платформи с над 175 млн. уникални посетители месечно.
Слушането на музика в сайта и приложението в момента е безплатно. SoundCloud генерира приходи от качващите музика изпълнители. В САЩ компанията печели и от реклами - нещо, което обмисля да стори и в други страни. Pepsi, Jaguar и Axe са сред рекламодателите в Съединените щати, коментира Уалфорс.
Абонаментните планове на слушателите ще са третият източник на приходи за SoundCloud, допълва той, отказвайки да уточни какво ще получат плащащите абонати и какво няма да получат тези, които слушат безплатно.
Абонаментите ще насочат SoundCloud към бизнес модела на Spotify. Последната предлага абонаментни планове от около 10 долара на месец и безплатна услуга, която включва реклами.