Китайският гигант в сферата на онлайн търговията Alibaba Group Holdings обяви, че е подписал стратегическо партньорство с Unilever, което ще помогне на групата, продаваща потребителски продукти, да достигне до повече китайски потребители, предава Ройтерс.
Британско-холандският производител на сапуни Dove, чая Lipton и сладоледа Ben & Jerry, отвори магазин в онлайн пазара на Alibaba – Tmall, още през 2011 г. Партньорството ще позволи на Unilever да разшири своите канали за дистрибуция, така че да стигне до китайските потребители, живеещи в провинцията. Освен това иска да използва данните на подразделението на Alibaba за онлайн маркетинг – Alimama и нейния бизнес с облачни услуги, за да подобри своята стратегия в сферата на дигиталната реклама.
"Изключително сме доволни да разширим партньорството си с лидер в индустрията като Unilever”, заяви главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джан. Двете компании не разкриват информация за финансовите параметри на партньорството.
Продажбите на Unilever в Китай спаднаха с 20% през последните три месеца на 2014 г., тъй като търговците на дребно се опитват да се справят със забавянето на втората по големина икономика в света.
Unilever генерира повече от половината си продажби в развиващите се страни. Компанията отчете по-големи от очакваното продажби за последното тримесечие и заяви, че вижда признаци на подобрение в своите големи пазари като САЩ, Китай и Индия.