Българският телеком Мтел отчита спад от 5 на сто на приходите си през първата половина на 2015 г., като те достигат 173,6 млн. евро. Сравнимата печалба преди данъци, такси и амортизация отбелязва спад от 11,8%, като стига 66,8 млн. евро. Това сочат данни от новия доклад на Telekom Austria Group, който съдържа финансовите резултати на групата за първите шест месеца на годината.
Мтел се радва на 41,8% ръст на потребителите на своите телевизионни услуги за първата половина на 2015 г.
В рамките на този период Мтел , която е част от Telekom Austria Group, генерира значителен ръст на броя на клиентите, ползващи т.нар. смарт тарифи – 63,3%, съобщават от компанията.
Става дума за гласови тарифи, включващи и мобилен интернет, като данните се отнасят за индивидуални и бизнес клиенти.
Според доклада Мтел има устойчив ръст от 32,4% на потребителите на мобилен интернет. Скокът е близък до този, регистриран през същия период миналата година.
Компанията отчита увеличение от 4,8% на броя на клиентите си на мобилен абонамент спрямо същия период година по-рано, посочва от компанията. Те вече достигат 4,3 млн. души, а пазарният дял на компанията е 39%.
Увеличениe има и във фиксираните линии за достъп. Там ръстът е с 19,9%, а причината за това преди всичко е новата сателитна телевизионна услуга, която Мтел предлага от септември миналата година.
5,5 евро пък е средният месечен приход от абонат, разкрива финансовият доклад. Според него средният приход от фиксирана линия за първото полугодие е 12,5 евро.
От своя страна Telekom Austria Group отчита стабилни приходи от почти 1,94 млрд. евро, което надминава очакванията на компанията за 1,92 млрд. евро.
Сравнимата печалба на групата преди данъците, таксите и амортизацията, отбелязва ръст от 7,4% до 665,3 млн. евро, благодарение на строгите съкращения на разходите. Резултатът също е по-висок от очакваното от компанията. По-рано тя прогнозира сумата от 653,1 млн. евро.
Telekom Austria Group намали прогнозата си за приходите за цялата година заради по-слабото от очакваното представяне в източноевропейски страни като България и Хърватия.
Компанията заяви, че липсата на видими макроикономически подобрения в Централна и Източна Европа се отразява негативно на търсенето.
Новата прогноза на компанията е приходите ѝ през 2015 г. да запазят нивото си от 2014 г., вместо да отбележат ръст от 2 на сто, каквато беше предишната прогноза.