Все по-големият брой разследвания срещу правилата за поверителност на Facebook може скоро да се превърнат в нещо повече от въпрос на регулиране и репутация. Според ново проучване те може да се отразят и върху финансовите резултати на социалната мрежа, коментира The Wall Street Journal.
Засилващите се регулации в Европа, особено по отношение на поверителността на данните, може да застрашат ръста на европейските приходи на Facebook, твърди eMarketer, компания за изследвания в дигиталната сфера.
„Трудно е да си представим как Facebook ще успее да повиши приходите си (от реклами) в Западна Европа“, твърди компанията.
През последните седмици държавните контролни органи в сферата на поверителността във Франция, Испания и Италия се присъединиха към групата регулатори, които разследват контрола над поверителността в социалната мрежа на компанията, твърдят официални представители. Така броят на европейските страни, които анализират как Facebook се отнася към личната информация и взаимоотношенията между повече от 300 млн. потребители в Европа, се удвои.
Според eMarketer Facebook се опитва да изгради рекламни мрежи и продукти с рекламно таргетиране, но само резултатите от няколко разследвания по сигурността на данните в Европа ще определят колко бързо компанията ще успее да стартира тези услуги. Това от своя страна силно притеснява базираната в Силициевата долина компания, която иначе отчита ръст на търсенето в рекламния си бизнес.
Facebook вече вижда резултатите от по-голямата чувствителност на европейците спрямо поверителността на данните. Наскоро няколко нови приложения на компанията с технология за разпознаване на лица бяха забранени в Европа.
През миналата седмица Франция осъди Facebook заради използването на бутоните „Харесвам“ и „Сподели“ за следене на активността на интернет потребителите извън социалната мрежа. В същото време 28-те страни членки на Европейския съюз одобриха проекта на дълго обсъждания закон, който ще засили силата на регулаторите над технологичните компании като Facebook.
Резултатите ще се видят през следващите месеци и години, а влиянието им върху рекламния бизнес на Facebook може да бъде значително, особено ако се наложи компанията да ограничи някои от целевите си рекламни дейности, твърди eMarketer.
В Европа приходите от реклама на Facebook отчетоха ръст от 59,9% през миналата година, достигайки до 3,13 млрд. долара. Въпреки силния растеж обаче европейският дял в общите рекламни проходи на компанията е спаднал през последните няколко години от 31,8% през 2011 г. до 27,2% през 2014 г.