Шофьорите на Uber Technologies трябва да бъдат квалифицирани като служители на компанията, постанови Комисията по труда в Калифорния. Решението бележи поредната пречка пред изясняване на модела на наемане на служители на Uber, пише Wall Street Journal.
Решението не създава прецедент за това как Uber компенсира своите 200 хил. шофьори, но е едно от множеството съдебни решения, които могат да доведат до трайни последици за фирмата.
Uber твърди, че шофьорите ѝ са независими изпълнители, а не нейни служители, защото последното би означавало, че тя е отговорна за изплащането на застраховки на водачите и на разходи, свързани с работата им.
Съдът реши, че Uber трябва да плати на Барбара Беруик, шофьор на Uber от Сан Франциско от юли до септември миналата година, повече от 4100 долара, за да покрие разходите, извършени по превозното средство, посочва комисарят.
Регулаторът установи, че Uber е „участвала във всеки аспект на операцията“ - от проверката за надеждност на водачите и колите до определянето на цените за пътуване, поради което е законен работодател на своите шофьори.
От своя страна, компанията неуспешно се опитва да убеди властите, че тъй като става дума за обикновена услуга през смартфони, която помага на шофьорите и пътниците да се открият, ето защо водачите трябва да бъдат класифицирани като независими изпълнители.
Uber заяви, че обжалва решението и посочи друго решение на комисията от 2012 г., което гласи, че шофьорите на компанията не бива да бъдат определяни като служители.