Таксиметровото приложение, подкрепено от Alibaba Group Holding и Tencent Holdings, търси финансиране, което може да го оцени на 12 до 15 млрд. долара, пише Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Xiaoju Kuaizhi Inc. иска да събере поне 1,5 млрд. долара, за да оспори мястото на Uber Technologies в Китай, допълват източниците, пожелали да останат анонимни. Финансирането идва от нови и стари инвеститори, а оценката ще се удвои спрямо тази от февруари, когато компанията беше създадена от обединяването на приложенията Didi и Kuaidi.
Двете приложения създадоха най-голямата платформа за споделено пътуване в Китай, след като се сляха, за да се изправят срещу Uber. Базираната в Сан Франциско компания Uber пък заяви на инвеститорите си, че планира да инвестира 1 млрд. долара в Китай, написа Financial Times.
Преди сливането Didi заяви, че ще използва коли на стойност 1 млрд. юана (161 млн. долара), за да оспори позициите на Uber и Yidao Yongche.
Didi Kuaidi все още управлява отделни приложения, които потребителите могат да използват, за да получат достъп до услугите ѝ.
Новата оценка ще направи Didi Kuaidi един от най-високо оценяваните стартъпи в Китай след производителя на смартфони Xiaomi, който е оценяван на 45 млрд. долара.
Uber планира да събере 1,5 млрд. долара финансиране, което ще я оцени на 50 млрд. долара, посочи през май източник, запознат с намеренията на компанията.
78% от резервациите за пътуване в Китай в момента са извършвани към Didi Kuidi според Analysys International. На Alibaba и Tencent се полагат съответно 10 и 13% от обединената компания, а базираната в Токио SoftBank също има дял. Uber пък получава 11% от резервациите, допълват от Analysys.