fallback

Тим Кук отправи остри критики към Google и Facebook

Хората не трябва да правят компромиси между личния си живот и сигурността, смята главният изпълнителен директор на Apple

15:56 | 04.06.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук атакува Facebook и Google за присвояването на личните данни на потребителите, пише BBC.

В реч Кук заяви, че хората не трябва да "правят компромиси между личния си живот и сигурността". Въпреки че не назова директно Facebook и Google, той атакува компаниите, които са „изградили бизнеса си като подмамват потребителите си“ да дават личните си данни.

Въпреки това активиститe в подкрепа на защитата на личните данни от Privacy International посочват пред BBC, че са скептично настроени към изказванията на Кук.

"Окуражаващо е да видим как Apple твърди, че събира по-малко информация за нас от своите конкуренти“, коментира Ричард Тайнън от Privacy International. "Въпреки това трябва да видим проверими доказателства за изпълнението на това твърдение по отношение на техния хардуер, фърмуер, софтуер и онлайн услуги".

"Говоря ви като представител на Силициевата долина, където част от най-известните и успешни компании са изградили бизнеса си като подмамват своите клиенти и ги заблуждават по отношение на личната им информация“, посочва в обръщението си към публиката във Вашингтон Кук. „Те поглъщат всичко, което могат да научат за вас, опитвайки се да спечелят от него. Ние смятаме, че това е погрешно. И това не е типът компания, която Apple иска да бъде".

"Apple не иска вашите данни", категоричен е той.

Google не е коментирала изказването на Кук, но говорителят на компанията заяви пред BBC, че въпросът, свързан със сигурността на данните, е засегнат на сайта на компанията, в отделна секция.

"Рекламите са това, което ни помага да предлагаме услуги като търсачката, Gmail и Maps безплатни за всички“, пише на страницата. „Ние не споделяме информация с нашите рекламодатели по начин, който ви идентифицира, стига да не дадете разрешение за това".

Препоръчаните страници във Facebook показват как Facebook събира лична информация.

Въпреки че Apple не притежава същото богатство от данни като Google и Facebook, тя използва тези, с които разполага, за да таргетира рекламите си.

Страницата за рекламодатели на сайта на Apple съдържа "400 възможности за таргетиране", така че да се достигне до точните потребители. "Независимо дали търсите майки, бизнес пътници или групи от вашите собствени клиенти, ние сме насреща", гласи текстът на уебстраницата.

Липсата на данни от страна на Apple в сравнение с нейни конкуренти може да бъде в неин ущърб, ако говорим за бъдещи устройства. Услуги като Google Now, която използва събраните данни, за да предсказва от каква информация може да се нуждае потребителят, изисква огромни обеми от данни, за да работи ефективно.

Кук говори надълго и нашироко за криптирането. Неговата компания въведе мерки за криптиране по подразбиране на данните в своите устройства. Това се случи миналата година и беше силно подкрепено от хората, искащи по-голяма защита на личните данни, но получи остри критики от няколко правителства.

Кук от своя страна нападна правителства, че оказват натиск върху технологичните компании да позволят т.нар. „задни вратички“ за улесняване на борбата с тероризма. 

Още видеа гледайте на сайта на ТВ Bulgaria On Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:48 | 10.09.22 г.
fallback