fallback

Charter-Time Warner Cable може да пусне онлайн телевизионна услуга

Новосъздадената компания обмисля дали да пусне конкурент на Netflix

11:04 | 28.05.15 г.

Ръководителите на Charter Communications проучват възможността да пуснат услуга за онлайн видео като част от сделката с по-големия конкурент Time Warner Cable, която се смята за прецедентен ход в индустрията с кабелни услуги, пише Wall Street Journal.

Придобиването, което е на стойност 56 млрд. долара, беше обявено във вторник. То ще създаде втората по големина компания за интернет и кабелни услуги в САЩ след Comcast Corp.

Главният акционер в Charter Джон Малоун, ветеран в индустрията за кабелни услуги, харесва идеята, тъй като е фен на стрийминга на телевизия по интернет.

Том Рътлидж, който ще ръководи обединената Charter-Time Warner Cable, вече „отвори вратата" към създаването на първия конкурент в кабелната индустрия на услуги като Netflix и Hulu.

"Със сигурност проучваме тази възможност“, посочва той.

Развитието на видео технологията на Charter през последните години също прави този ход много вероятен, твърдят анализатори. Спенсър Кърн от New Street Research твърди, че ръководителите на Charter искат да избегнат сблъсъка с Comcast, която преди време отправи предложение за придобиването на Time Warner Cable, но регулаторите заявиха, че обединяването на двете компании ще ограничи конкуренцията и ще доведе до създаването на фирма с огромен пазарен дял в областта на широколентовия интернет и видео стрийминга.

"Charter ще бъде много активна в това да помага на пазара да се развива“, коментира още експертът.

Различни компании, от Sony Corp до Dish Network Corp, пуснаха онлайн видео услуги. Apple, която вече продава устройства за интернет телевизия, преговаря със CBS и други фирми за пускането на продукт, който би бил пряк конкурент на този на кабелните оператори.

Кабелните компании като Comcast все още не са пуснали собствени услуги за онлайн телевизия, отчасти заради притеснението, че това може да застраши вече съществуващите им платени телевизионни услуги, чиито маржове се свиват.

Charter вече има технологията и инфраструктурата, необходими за поддържането на онлайн видео услуга, твърди Игор Улис, главен изпълнителен директор на консултантската фирма Omnigon. Тази услуга от Charter ще наподобява Sling TV на сателитния оператор Dish, която предлага фискиран пакет от основни канали за 20 долара месечно.

Подобно на Dish Charter ще започне работа с вече утвърдената си потребителска база и ще се насочи към по-младите зрители, които предпочитат да потребяват съдържание онлайн, смятат анализатори. Предизвикателството във всичко това се крие във възможността тази услуга да засегне останалата част от бизнеса на компанията, твърди анализаторът на Forrester Research Джеймс Макуийви.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:46 | 10.09.22 г.
fallback