Няколко интернет гиганта правят опити да придобият Flipboard Inc. - компанията, която създаде едноименното мобилно приложение за четене на новини. Наскоро Flipboard обяви, че е отворена за преговори за придобиване, твърдят източници, запознати с въпроса, цитирани от Wall Street Journal.
През последните седмици Google и Yahoo са започнали ранни преговори с Flipboard, коментират трима от източниците. В рамките на тези разговори са обсъдени идеи за това как продуктите могат да бъдат интегрирани, но не и цената на евентуалното придобиване. В случая на Yahoo представителите на компанията са се срещнали със съветниците на Flipboard, допълват източниците.
По думите им преговорите с Twitter са стигнали по-далеч, като е обсъдена цена от 1 млрд. долара за сделката. Но тези разговори, които са започнали преди месец, до голяма степен са в застой в момента.
Flipboard събира новини от различни уебсайтове, позволявайки на потребителите сами да подбират кои източници да четат и какви новини да достигат до тях чрез дигиталното списание. Стартиращата компания е основана в края на 2010 г. Тя твърди, че има 65 млн. активни потребители месечно през май 2015 г. За сравнение, през февруари тази година те бяха 50 млн.
Преговорите с Flipboard подчертават желанието на въпросните интернет компании да направят така, че потребителите все по-лесно да потребяват онлайн съдържание. Конкуренти като Facebook и Snapchat наскоро започнаха да си партнират с редица новинарски платформи, за да показват повече съдържание в рамките на своите приложения.
По-рано този месец Facebook стартира инициатива, наречена Instant Articles, в която девет медийни организации могат да публикуват свое съдържание в нейното приложение за iPhone. Facebook твърди, че това позволява на потребителите да получат с около 10% по-бърз достъп до съдържанието.