Alibaba Group Holding инвестира много във вече съществуващите ѝ и в нови начинания в чужбина, превръщайки в свой топ приоритет усилията за растеж извън Китай. Това разкри новият главен изпълнителен директор на компанията Даниел Джан, цитиран от Ройтерс.
Коментарите му идват в момент, в който Alibaba цели да поддържа своя бърз растеж въпреки че на вътрешния ѝ пазар може да стигне до пренасищане.
“Ние трябва да се глобализираме”, заяви Джан по време на първата си реч след като пое новия си пост тази седмица.
По-голяма част от приходите на Alibaba идват от платформите ѝ за търговия в Китай, където тя доминира на пазара, но компанията инвестира в редица сектори и извън страната. Тази седмица тя обяви, че ще отвори свое подразделение за облачни услуги в Дубай. Освен това увеличи дела си в американския търговец на дребно Zulily Inc.
“Ще създадем един глобален екип и ще започнем да мислим глобално за управлението на бизнеса и за постигане на целта си за глобално купуване и глобално продаване”, коментира още Джан.
Alibaba, която обработва повече трансакции през своите платформи, отколкото Amazon и eBay заедно, ще продължи да инвестира в нови и вече съществуващи операции извън Китай. В това число влизат платформата за продажба на китайски стоки в чужбина AliExpress, както и тази за продажба на дребно - Tmall Global.
Джан твърди, че ако Alibaba не се глобализира, тя няма да може да съществува 100 години - цел, поставена от основателя на компанията Джак Ма.
Но международният растеж на фирмата изостава от темповете ѝ на растеж в Китай, а новият главен изпълнителен директор е изправен пред възможността растежът на вътрешния пазар да се забави заради насищането на пазара.
За тримесечието, което приключи през март, Alibaba отчете 39% ръст на приходите до 2,2 млрд. долара. Международната търговия нараства с 27 на сто до 264 млн. долара, а международните приходи - с 9%. За сравнение те се увеличиха с 11% година по-рано. Alibaba твърди, че сред най-големите ѝ пазари са Бразилия и Русия.