Apple води преговори с Alibaba за въвеждането на нейната система за разплащания в Китай, предава CNBC.
Apple Pay, която позволява на потребителите да използват техните телефони iPhone, за да плащат през него за различни стоки, беше пусната в САЩ миналия септември и се радва на добри резултати, заяви миналия месец главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук.
Но сега технологичният гигант иска да разшири тази своя дейност и в Китай - вторият най-голям пазар на Apple по приходи.
“Много искаме да пуснем Apple Pay в Китай”, заяви Кук пред информационната агенция Xinhua.
Китай се превърна в ключов пазар за Apple, където в момента тя продава повече телефони, отколкото в САЩ. Американската компания е засенчвана от местната марка Xiaomi, която не ѝ позволява да се превърне в най-големия играч на пазар на смартфони в азиатската страна.
Големият брой потребители на смартфони в Китай би означавал, че експанзията на Apple Pay там ще има доста голямо значение, но компанията ще се сблъска и с някои предизвикателства.
Apple Pay работи с NFC технология, безжична система, която позволява на хората да плащат с кредитни карти, свързани с техните смартфони, само като доближат телефона до четеца.
В Китай UnionPay - държавният оператор за кредитни и дебитни карти - доминира в обработката на плащания, извършени чрез NFC. Като такава UnionPay определя таксите за трансакциите, което може да бъде потенциална пречка за Apple в страната.
Това вероятно е една от причините, поради които технологичната компания се опитва да си партнира с китайския гигант в електронната търговия Alibaba, който притежава своя собствена система за мобилни разплащания, известна като Alipay. Тя използва различни методи за плащане, включително чрез сканиране на специален баркод. Alibaba също експериментира с разнообразни методи за идентификация, като правенето на селфи за позволяване на плащането.
Все още не са ясни подробностите за това как двете компании планират да работят заедно, но всяко партньорство ще даде на американския технологичен гигант път към пазара на мобилни разплащания във втората по големина икономика в света.