fallback

Baidu прогнозира по-слаби продажби през новото тримесечие

Компанията насочва вниманието си все повече към мобилната реклама

09:55 | 30.04.15 г.

Китайската компания Baidu прогнозира по-слаби продажби през сегашното тримесечие, след като печалбата ѝ през последното спадна на фона на непроменения броя на онлайн потребителите ѝ, пише MarketWatch.

Компанията очаква продажбите ѝ през текущото тримесечие да достигнат между 2,64 и 2,7 млрд. долара, което е под средната оценка на анализаторите - 2,69 млрд. долара.

Общите приходи на Baidu за първото тримесечие достигнаха 12,725 млрд. юана, или 2,05 млрд. долара, което съответства на очакванията на компанията за 12,645 млрд. юана до 13,065 млрд. юана. Въпреки това анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха приходи в размер на 2,08 млрд. долара.

Baidu, която генерира по-голямата част от приходите си от реклами в търсачката си, инвестира много в преминаването от десктоп реклама към такава на мобилни устройства.

По думите на главния изпълнителен директор на Baidu Робин Ли мобилната реклама продължава да играе особено важна роля през тримесечието и е донесла 50% от общите приходи за периода.

Освен това компанията инвестира и в други посоки, в игри например, в опит да успее на бързо развиващия се пазар на мобилни услуги в Китай.

През последното тримесечие приходите на Baidu от онлайн маркетинг са се увеличили с 34% до 2,02 млрд. долара. Броят на активните потребители на услугите за онлайн маркетинг на компанията се е увеличил с 18% до 524 хил. спрямо година по-рано, въпреки че на фиксирана база той запазва равнището си.

Като цяло Baidu отчита печалба в размер на 394 млн. долара, или 1,09 долара на акция, което е по-малко от 409-те млн., или 1,16 долара на акция, година по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:12 | 11.09.22 г.
fallback