Uber планира да пусне програма за доставки на продукти, която би позволила на онлайн купувачите да получават доставки в рамките на същия ден благодарение на куриерите на UberRush и шофьорите на Uber, пише TechCrunch, позовавайки се на документи за обучение на шофьорите и куриерите в рамките на пилотната програма.
Източници твърдят, че Neiman Marcus, Louis Vuitton, Tiffany's, Cohen's Fashion Optical и Hugo Boss водят преговори за включване в програмата Uber Merchant Delivery. Според друг източник в момента около 400 различни търговци на дребно водят преговори или тестват възможностите за доставки на Uber.
Според TechCrunch мобилното приложение за пазаруване Spring е започнало тестове на платформата с ограничен брой марки като Bing Bang, Phillis + Rosie, Mack Weldon, Jinsoon, Industry Standard, Outdoor Voices и Negative Underwear.
По-традиционните търговци на дребно като Neiman Marcus или Tiffany's вероятно по-трудно ще се адаптират към новите системи, които изискват данни за продуктите, кои продукти къде са на разположение в съответния ден.
„Експериментирането и намирането на нови, креативни начини за използването на приложението Uber за предоставянето на по-висока стойност на нашите клиенти и на шофьорите, с които си партнираме, представлява начин на живот за Uber. Тестваме UberRUSH с няколко търговци на дребно през последната година“, коментира говорителят на компанията.
Uber дори обяви публично част от тези експерименти още миналото лято. Въпреки това ръководството, на което се позовава TechCrunch, подсказва за по-големите амбиции на компанията, тъй като очевидно тя е изградила отделно приложение, насочено към доставките.
От инструкциите става ясно, че шофьорите на Uber и куриерите вече вземат поръчки чрез отделно приложение (и дори на отделен телефон), който е различен от този за редовните поръчки на UberRUSH. В крайна сметка шофьорите на Uber ще могат да вземат както пътници, така и да приемат поръчки по едно и също време благодарение на интелигентна система за маршрутизация, използвайки само едно приложение за водачи на автомобили.
Uber навлиза все по-дълбоко в дебрите на доставките напоследък. Тя инвестира в доставянето на пресни продукти чрез услугата UberFresh, а наскоро пусна и UberEats в Чикаго и Ню Йорк. Последната позволява на потребителите да избират специални ястия за обяд и вечеря, които им биват доставяни от шофьори на компанията.
Освен това компанията стартира програма, наречена UberEssentials, чрез която доставя продукти за домакинството по поръчка. Но тази услуга все още се тества и евентуално може да бъде прекратена.
Както изглежда, новата програма е насочена към висок клас марки, които имат онлайн присъствие.
Същевременно Uber се сблъсква с още проблеми в Европа. Португалски съд наложи национална забрана за ползването на услугата ѝ за превоз на пътници, предава Business Insider. Това е поредният подобен случай, в който европейски съд се изправя срещу компанията.
Фирмата, която е оценена на повече от 40 млрд. долара, наема шофьори без лиценз за предоставянето на таксиметрови услуги. Именно това е причината да си навлече редица критики и вече да е забранена в редица страни, включително във Франция, Испания и Германия.
Услугата беше пусната в Португалия през юли миналата година и доведе до недоволството на местните таксиметрови шофьори, които я обвиняват в нелоялна конкуренция. Министерството на икономиката настоява, че компанията работи незаконно, но говорителят на Uber в Португалия заяви, че услугата е напълно законна и всичките ѝ шофьори са квалифицирани.