За сериозен проблем в софтуера на iPad устройствата в няколко самолета на American Airlines в САЩ съобщава CNN. Авиокомпанията е потвърдила проблема, посочвайки, че става дума за грешка в дигиталните карти, използвани от пилотите в кабината им.
"Някои полети са се сблъскали с проблем със софтуера за пилоти на iPad-овете“, посочват в изявление от American Airlines. “В част от случаите полетът е трябвало да се върне към гейта, за да получи достъп до безжична връзка и да оправи проблема“.
Говорителят на авиокомпанията Андреа Хюгъли заяви, че „повече от няколко десетки полета“ са били засегнати. "Извиняваме се за неудобството на нашите клиенти“, обявиха от фирмата по повод забавянето на полетите. „Работим, за да оправим устройствата възможно най-скоро“.
Все още не е ясно кое приложение на iPad е създало проблемите и дали вината е на American Airlines или на Apple.
През 2013 г. American Airlines стана първата авиокомпания, чиито пилоти разчитат напълно на iPad за планиране на полетите и навигацията. Плановете се обновяват непрестанно, така че компанията си спестява множество излишни документи.
American Airlines изчисли, че програмата ѝ спестява най-малко 400 хил. литра гориво годишно. Всичките 8000 iPad-а, които ползва, заменят общо 24 млн. страници документи.
Но както се оказва, софтуерът невинаги може да е достатъчно надежден.