Все още няма единен цифров пазар, но скоро ще бъде представена стратегия за изграждането му в Европа. Това заяви Андрус Ансип, заместник-председател на Европейската комисия (ЕК) и еврокомисар по единния цифров пазар, по време на кръгла маса на тема „Единен цифров пазар чрез e-управление и дигитално предприемачество“.
По думите на Ансип в центъра на стратегията стоят хората, а самите европейци искат да имат по-голям избор и конкурентни цени, което единният пазар би им осигурил.
Андрус Ансип твърди, че в момента пазарът включва общо 500 млн. потребители, а акцентът на него пада основно върху бизнеса, традиционните и иновативните предприятия.
Създаването на единния цифров пазар пък ще доведе до спестяването на 5 млрд. евро до 2017 г. на Европейския съюз, категоричен е той.
“Няма причина някоя публична услуга да не бъде качена онлайн, така че да се използва по-бързо и по-ефективно”, допълни еврокомисарят. По думите му електронното управление би довело не само до значително намаляване на разходите, но и ще върне доверието на гражданите в публичната администрация и ще улесни редица процеси.
Същевременно обаче преходът към електронно управление се случва много бавно, което отчасти се дължи на липсата на политическа воля това да се случи, уточни Ансип. Според него ЕК трябва да даде пример в редица сфери, като насърчи електронното фактуриране, ползването на електронни обществени поръчки и електронни подписи.
Той е категоричен, че изключително насърчава използването на последните, защото те са ясен пример за пестенето на време и ресурси, затова разпространението им би било особено полезно.
По думите на еврокомисаря Кристалина Георгиева е чудесен партньор в сферата на е-управлението и България може да се похвали с една наистина добра стратегия.