HTC Corp. отбеляза още едно печелившо тримесечие въпреки предизвикателствата, с които се сблъсква в сегмента със средния клас смартфони, пише Wall Street Journal.
Във вторник компанията обяви, че неодитираната ѝ нетна печалба през първото тримесечие е достигнала 360 млн. нови тайвански долари (11,6 млн. долара). Това е подобрение спрямо нетната загуба от 1,88 млрд. нови тайвански долара преди година, но е по-малко от нетната печалба през четвъртото тримесечие на 2014 г., която възлиза на 466 млн. нови тайвански долара.
И все пак резултатите надминаха очакванията за 155,5 млн. нови тайвански долара нетна печалба за първото тримесечие според проучване на Thomson Reuters сред анализатори.
Усилията на компанията да намали разходите и да промени стратегията си, така че да продава повече среден клас телефони, изглежда започват да се отплащат.
Анкетата на Thomson Reuters показва, че експертите прогнозират много по-силно второ тримесечие, когато на пазара се появи новият ключов смартфон на HTC – One M9. Те очакват нетната печалба за трите месеца, приключващи на 30-и юни, да достигне 1,97 млрд. нови тайвански долара, а приходите – 66,10 млрд. нови тайвански долара.
Приходите за първото тримесечие достигнаха 41,52 млрд. нови тайвански долара в сравнение с 33,12 млрд. година по-рано и 47,9 млрд. през предходното тримесечие.
И все пак перспективите за продажбите през второто тримесечие остават мрачни. Apple доминира на пазара на висок клас смартфони, докато компании като китайската Xiaomi са първенци по продажби на нисък клас устройства, а пазарният им дял бързо се разраства. В допълнение към това има забавяне на растежа на световните продажби на смартфони.
Миналата година продажбите на смартфона HTC One M8 започнаха да намаляват постепенно само няколко месеца след появата на устройството на пазара. Главният финансов директор на компанията Чан Чиа-лин заяви, че е разочарован от темпа на продажбите.
Фирмата за маркетингови проучвания IDC прогнозира, че световните продажби на смартфони ще се увеличат с 12 на сто през тази година, което представлява известно забавяне спрямо 26-те процента ръст през 2014 г.
Междувременно HTC търси нови източници на растеж на приходите. Наскоро тя пусна ново устройство за виртуална реалност и фитнес гривна. В края на миналата година компанията пусна за продажба таблета Nexus 9 с Google, както и водоустойчива камера и софтуер за правене на селфита. Тези продукти помогнаха за растежа на продажбите на HTC.
Компанията, която някога беше най-големият производител на смартфони по обем, отпадна от топ 10 на най-големите създатели на мобилни телефони по продажби през 2013 г.