Оказва се, че провалът не е просто възможност, а на практика е изискване в Google X. Или поне така смята д-р Астро Телър, който ръководи потайния изследователски център, който стои зад проекти като Google Glass, контактните лещи на Google и колата, която може да се движи без шофьор, пише CNN.
В Google X провалите идват рано и често и така им харесва, коментира Телър по време на дискусия на конференцията SXSW.
Google X е проектирана, така че да се фокусира не върху засиленото новаторство, а по-скоро върху изграждането на съдбоносни технологии.
Телър описва фетиша към провали като процеса за тестване на коли без шофьори – един от най-големите проекти на подразделението.
До 2012 г. Групата създава превозно средство, което може да шофира на магистрала само, а избрани служители на Google започват да тестват колата, разполагаща с новата технология.
"Вероятно можехме да изкараме доста пари“, коментира Телър. От лабораторията осъзнават, че направеното към онзи момент не е достатъчно и трябва да направят кола без волан и педали за газ, която да бъде напълно автономна.
"Нашият успех преди това сам по себе си беше истински провал“, твърди Телър.
За петте години откакто съществува Google X това е първият неуспех. Но Телър посочва, че всеки проблем и сблъсък са си стрували.
Google Glass е друг забележителен „провал“. Сега си има собствено подразделение, което се ръководи от създателя на Nest Тони Фейдъл.
"Ние позволявахме и дори често насърчвавахме прекалено голямото внимание към програмата“, твърди Телър за Google Glass Explorer Program. “Светът започна да мисли за него като за завършен продукт“.
Всъщност това е само един ранен прототип. По това време те не се опитват да го превърнат в нов продукт, а по-скоро да получат обратна връзка от потребителите.
Намерението им е да се учат възможно най-бързо, или както твърди Телър „да се проваляме възможно най-бързо“. Групата набляга толкова много на ученето от провала, че понякога усеща успеха като нещо лошо.