fallback

GoPro разочарова с финансовата прогноза за първото тримесечие на 2015 г.

Въпреки това през последното тримесечие на миналата година приходите на производителя на камери скачат със 75%

16:27 | 06.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

GoPro – производителят на видео камери с висока резолюция, предназначени основно за заснемане на екстремни преживявания, прогнозира по-ниска печалба през текущото тримесечие в сравнение с очакванията на Wall Street. Освен че публикува междинни финансови резултати за финалното тримесечие на 2014 г., компанията съобщи, че нейният главен оперативен директор напуска. След новините цената на акциите се потопи с 14%, предава Ройтерс.

Нина Ричардсън, която заемаше поста на главен оперативен директор в продължение на две години, ще се оттегли на 27 февруари. Подробности за нейното напускане не се съобщават, както и не се посочва името на евентуален заместник.

За първото тримесечие на 2015 г. компанията предрича печалба в диапазона 15-17 цента на акция при приходи от продажби в рамките на 330-340 млн. долара. Анализаторите очакваха прогнозата да бъде за печалба от 17 цента на ценна книга при приходи от 324,7 млн. долара.

През четвъртото тримесечие на 2014 г. GoPro спечели 122,1 млн. долара, или 83 цента на акция. Приходите от продажби са за 633,9 млн. долара. Прогнозите на запитаните от Thomson Reuters експерти бяха за печалба от 70 цента на акция при приходи в размер на 580,3 млн. долара.

Базираната в Сан Матео, Калифорния, компания властва на пазара на екшън камери. Делът ѝ е 94%, докато най-близкият ѝ конкурент Sony притежава само 3% пазарен дял. Успехът на компанията накара производители от ранга на Garmin Ltd, Panasonic Corp и Polaroid да започнат да произвеждат подобни камери. Пазарът привлече и вниманието на технологичния гигант Apple Inc.

Преди старта на търговията на Wall Street акциите на GoPro поевтиняват с 14% до 47,10 долара за брой. След публикуването на междинния отчет късно снощи книжата поскъпнаха с 14%, тъй като компанията обяви изненадващия 75-процентов ръст на приходите. За него допринася нарасналото търсене по време на празничното пазаруване.

Тогава GoPro продаде 2,4 млн. камери. Това означава, че са купувани по около 1 000 камери на час, изчислява основателят на GoPro Никълъс Уудман. Компанията се прицели успешно в купувачите по време на празничния сезон, като пусна на пазара най-новата версия на своя флагман Hero, както и по-евтин модел камера.

От пазарния дебют на GoPro през юни 2014 г. цената на акциите почти се удвои.

Още видео материали вижте в Bulgaria On Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:15 | 12.09.22 г.
fallback