fallback

Възможно ли е възстановяването на Sharp?

Бъдещето на компанията остава неясно след отчитането на загуба за деветте месеца до декември

18:00 | 03.02.15 г.

Японският производител на електроника Sharp обеща промени, но все още е трудно да се види кой е пътят, по който да поеме в посока възстановяването си, пише Wall Street Journal. 
 
Компанията отчете 7,2 млрд. йени (61 млн. долара) нетна загуба през деветте месеца до декември, а сега отчита 30 млрд. йени нетна загуба за цялата фискална година, приключваща през март. Очакванията обаче бяха, че тя ще генерира 30 млрд. йени печалба. 
 
Резултатите са особено разочароващи, защото миналата фискална година тя набра свеж капитал и отчете малка нетна печалба. Това се случи след големи загуби от близо 8 млрд. долара през предходните две години.
 
Слабите резултати се появиха в японските медии преди седмица и вече се отразиха на акциите на компанията. Цената им се повиши с 5,6% след обявяване на резултати, тъй като компанията обеща да предприеме „фундаментална структурна реформа“ в различни сфери на бизнеса си.
 
Sharp твърди, че ще намали постоянните си разходи и ще се съсредоточи предимно върху продукти с висока добавена стойност. Фирмата обещава да предложи цялостен план заедно, когато през май обяви годишните си резултати.
 
Инвеститорите са чували това и преди. За японските производители на електроника ключът към успеха винаги е бил в окончателното премахване на неефективните части от бизнеса. Panasonic например спря производството на смартфони и плазмени телевизори, избирайки да се фокусира върху продукти като батерии за електромобили и системи за забавление по време на полет. По подобен начин Hitachi се отказа от телевизорите и смартфоните, за да се концентрира върху промишлените продукти.
 
Проблемът на Sharp е, че всичките ѝ подразделения са изправени пред големи проблеми. Тя няма еквивалент на бизнесите, към които се насочват Panasonic и Hitachi, за да подкрепи печалбата си.
 
Потребителските устройства на Sharp като смартфоните нямат твърда потребителска база извън Япония. Домакинските уреди като хладилниците и телевизорите, произвеждани в Азия за продажба в Япония, страдат от слабата йена.
 
Sharp прави и LCD панели за смартфони и таблети, но е изправена пред силна конкуренция от страна на компании от Корея, Тайван и Китай, както и от вътрешния ѝ конкурент Japan Display. Този сегмент отбелязва спад в оперативната печалба с 56% спрямо година по-рано през тримесечието, приключващо през декември. 
 
Разбира се, Sharp може да продължи да губи. Основните японски банки са отпуснали на компанията повече от 500 млрд. йени според Jefferies. Muziho Financial и Mitsubishi UFJ Financial са два от трите най-големи акционера и не са мотивирани да видят провала на компанията.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:30 | 08.09.22 г.
fallback