Line, едно от най-популярните мобилни приложения за изпращане на съобщения в Азия, направи първото си придобиване, пише Wall Street Journal.
Базираната в Токио компания, която е подразделение на южнокорейската интернет фирма Naver, обяви в четвъртък, че купува приложението за стрийминг на музика MixRadio от неговия сегашен собственик Microsoft.
Финансовите параметри на сделката не са разкрити. Говорителят на Line заяви, че това е първия път, в който компанията придобива друга фирма.
Фокусът на Line върху музиката е част от стратегията ѝ за изграждане на едно място за комуникация, търговия и забавление. Приложението вече е свързано с редица услуги, включително игри и онлайн продажби, а сега компанията се подготвя да пусне собствена стрийминг услуга, наречена Line Music.
Засега не е ясно дали Line Music и MixRadio ще работят заедно или ще споделят технологични и други ресурси. Line обмисля дали те да бъдат напълно отделни услуги, коментира говорителят на компанията.
Миналата седмица Line създаде джойнт венчър, наречен Line Music, заедно с японската звукозаписна компания Avex Digital и Sony Music Entertainment. Фирмата твърди, че ще разкрие повече детайли за Line Music по-късно. През октомври пък обяви, че планира тази година да пусне услугата.
Line има потребители в много части на света, но основните ѝ пазари са Япония, Тайван, Тайланд и Индонезия. Ръководството на компанията заяви, че иска да превърне приложението в място за различни мобилни услуги, не само в Япония, но и по целия свят.
Но за да постигне това, тя трябва да се пребори с жестоката конкуренция от страна на други азиатски мобилни приложения за изпращане на съобщения като WeChat, която е собственост на интернет гиганта Tencent Holdings.
WeChat, която има 486 млн. активни потребители предимно в Китай, също е интегрирала мобилни игри, онлайн продажби и други услуги в приложението си. Някои от новите предложения на Line, които бяха разкрити през октомври, включват мобилни плащания и възможност за извикване на такси. Те обаче са близки до тези, които WeChat вече предлага в Китай.