Водещата китайска търсачка Baidu купува миноритарен дял в компанията, предлагаща споделено пътуване - Uber Technologies, което дава възможност на транспортната компания да разшири бизнеса си в Китай, твърди източник, запознат с въпроса.
Uber ше получи парични и непарични активи, включително онлайн ресурсите на Baidu, пише Bloomberg.
Според Китайското национално радио инвестицията е в размер от 600 млн. долара. Благодарение на нея Baidu ще получи по-голям дял от пазара в Китай, който е доминиран от стартиращи компании, подкрепени от Alibaba Group Holding и Tencent Holdings - двете най-големи интернет компании в страната.
Този месец Uber приключи кръг на финансиране, който я оцени на 41 млрд. долара.
“Uber се нуждае от местен играч като Baidu, който наистина разбира китайския пазар”, посочва Ли Жие, анализатор на RHB Research Institute в Хонконг. По думите му Baidu се опитва да популяризира своята система за мобилно плащане, а Uber ще ѝ помогне да спечели по-голям трафик и ще популяризира услугите ѝ, базирани на локацията.
На 17-и декември Baidu ще обяви инвестицията в американския старт-ъп, посочва говорителят на китайската компания. Той отказва да коментира размера на сделката и подробностите, свързани с нея.
Говорителят на Uber пък не е открит за коментар.