IBM се радва на вълна от сделки за предоставянето на аутсорсинг услуги на различни компании през четвъртото тримесечие и както изглежда, продължава да работи в тази посока, пише Ройтерс.
Американският технологичен концерн обяви късно във вторник, че е сключил сделка за 1,25 млрд. долара с WPP, най-голямата рекламна агенция в света. IBM ще се занимава с операциите на WPP в облака.
В понеделник IBM разкри, че е сключила сделка за няколко милиарда долара за предоставянето на компютърна инфраструктура на холандската банка ABN Ambro. Миналия месец пък Lufthansa се съгласи да сключи договор за 1,25 млрд. долара с IBM, която да се заеме с информационните технологии на германската авиокомпания.
Барт Ван ден Даеле, генерален мениджър на IBM за стратегическия аутсорсинг в Европа, твърди, че големите договори помагат за справяне с кризата с еврото. По думите му потребителите в Европа пък са готови да плащат.
Според Даеле това не са последните подобни сделки, които IBM сключва. Общото между европейските клиенти на IBM е нарастващата им готовност да преминат към облачни услуги.
От своя страна, американската компания се отличава от конкурентите си, като се фокусира предимно върху хибридни облаци, които събират в едно частните и публичните компютърни системи.
Освен това европейските клиенти настояват техните данни да се съхраняват в центрове за данни, разположени в Европа. IBM отговаря на това изискване чрез изграждането на седем публични облачни центрове за данни – в Лондон, Амстердам, Париж и един в Германия. Още един ще стартира работа съвсем скоро.
WPP е подписала договора с IBM още през миналото тримесечие, но работата по него започва едва сега, посочва Ван ден Даеле.