Американският технологичен концерн International Business Machines Corp. (IBM) стартира нова офанзива срещу Google и други оператори на мейл услуги. Компанията пуска на пазара нова уеббазирана услуга за електронна поща и при това се цели в крайните потребители - нещо често срещано за компанията.
IBM Verse комбинира в едно облачни, аналитични, социални платформи и услуги за сигурност на IBM. За целта са инвестирани близо 100 млн. долара в дизайн и иновации, а IBM Verse има за цел да преобразува работния процес.
Платформата интегрира в едно различни канали, които служителите използват, за да общуват ежедневно – съобщения, срещи, календари, споделяне на файлове, бързи съобщения, социални мрежи, видео разговори, посочват от компанията.
Системата за съобщения предлага възможност за „фасетирано търсене“, което помага на потребителите да отбелязват и намират точната информация, която им е необходима от огромния обем от данни.
IBM Verse използва вградени аналитични услуги, които показват на потребителя най-важните му задачи за деня. Платформата изучава предпочитанията и приоритетите на служителите, така че да предостави контекст на даден проект веднага.
Самото решение се базира на коментари и обратна връзка от широк спектър бизнес потребители, които се сблъскват с имейл предизвикателства всеки ден. IBM Verse приоритизира интелигентно задачите, като предлага изключително бързо търсене и вградена интелигентна система, анализираща поведението и предпочитанията на човека.
Освен това разполага с интуитивен потребителски интерфейс, който е оптимизиран за всички мобилни и уеб платформи, които помагат на потребителите да управляват съдържанието и разговорите от множество устройства.
Решението позволява на потребителите да преглеждат служебни профили, така че по-лесно да разберат връзките между служителите и екипите. Това позволява по-ефективно управление на проектите.
Експертите пък могат да споделят собственото си мнение и да публикуват своите наблюдения, които да изпратят до целия си екип. Идеята на IBM е да създаде услуга, която да промени изцяло начина на общуване на работното място.
IBM Verse е изградена чрез платформата SoftLayer с корпоративен клас на сигурност. Тя предоставя облачна платформа, базирана на социалните технологии, която е оптимизирана за мобилна и уеб среда. Насочена е към корпоративни клиенти, малки предприятия и физически лица.
Дистрибуцията ще е под формата на "Freemium“ продукт, което означава, че базисната версия ще е безплатна, а платената версия ще разполага с повече функции. По подобен начин действа и Google, като Gmail и други онлайн приложения имат както безплатна версия, така и платена за бизнес клиенти.
"Тази стратегия е много важна", казва Джеф Шик, генерален директор на поделението на IBM за т. нар. Social Solutions.
През първата половина на 2015 г. ще бъде достъпна и безплатна версия на IBM Verse през IBM Cloud Marketplace.