fallback

Nokia повиши дългосрочната цел за печалбата си

Компанията се опитва да отговори на високите очаквания на инвеститорите

15:53 | 14.11.14 г.

Nokia повиши дългосрочната цел за печалбата си, след като главният изпълнителен директор Раджеев Сури отбеляза прогрес в усилията си да възстанови финландската компания и бизнеса ѝ с безжично мрежово оборудване.

Коригираната оперативна печалба на подразделението за мрежи, което носи около 90% от приходите на Nokia, се очаква да достигне 8 до 11% от продажбите, разкри финландската компания. Анализаторите очакват 10,8% за 2015 г. и 10,6% за 2016 г. според Nordea Bank, пише Bloomberg. 

Сури, който през май пое ръководния пост в Nokia, продаде на Microsoft губещото подразделение за мобилни телефони за 7,5 млрд. долара. Сега той се опитва да отговори на очакванията на инвеститорите за повишаване на приходите, тъй като търсенето на мрежови устройства се засилва.

Той започва да възстановява печалбата със съкращения на работни места още като ръководител на мрежовото подразделение и се фокусира върху по-печелившите договори и конкуренцията от страна на Ericsson и Huawei Technologies Co.

Предишната дългосрочна цел за маржа на печалбата на Nokia, макар и за неопределен период от време, беше 5 до 10%, въпреки че за тази година компанията очаква той да е малко над 11 на сто.

Прогнозата на Nokia е, че приходите от мрежовото подразделение ще се увеличат през следващата година. Компанията очаква също и скок на продажбите на своите подразделения за карти и патенти през 2015 г.

Ericsson, най-големият производител на безжични мрежи, отчита оперативен марж от 6,7% през последното тримесечие. Базираната в Стокхолм компания вчера заяви, че планира да съкрати 9 млрд. крони (1,2 млрд. долара) от програмата си за разходи и предвижда съкращения на служители.

Сури съкрати повече от 25 хил. работни места в подразделението за мрежи, за да се справи със загубите, и се съсредоточи върху сключването на по-изгодни договори.

Миналия месец Nokia спечели поръчка за 970 млн. долара от China Mobile за осигуряването на четвърто поколение оборудване, софтуер и устройства през 2015 г. През последното тримесечие компанията отчита увеличение на продажбите в Северна Америка, където Nokia печели от факта, че Sprint Corp. изгражда 4G мрежа.

Nokia разчита и на двата си други бизнеса за увеличаване на продажбите и скок в маржовете. Бизнесът ѝ с дигитални карти осигурява данни на Amazon, Microsoft, Yahoo и четири от пет автомобилни навигационни системи. Подразделението за научноизследователска и развойна дейност, което печели от лицензирането на патенти, увеличи оперативната си печалба със 17% до 98 млн. евро през миналото фискално тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:48 | 12.09.22 г.
fallback